Képzeljen el egy olyan világot, ahol az autótulajdonosok a legnagyobb környezetvédők, akik ténylegesen tesznek a fenntartható fejlődésért! Nos, néha az álmok hamarabb valóra válnak, mint gondolnánk! Az új Nissan LEAF most már Magyarországon is elérhető azoknak, akik szeretnék átérezni, milyen élmény lehet a jövőt vezetni - már ma.
Képzeljen el egy olyan világot, ahol az autótulajdonosok a legnagyobb környezetvédők, akik ténylegesen tesznek a fenntartható fejlődésért! Nos, néha az álmok hamarabb valóra válnak, mint gondolnánk! Az új Nissan LEAF most már Magyarországon is elérhető azoknak, akik szeretnék átérezni, milyen élmény lehet a jövőt vezetni - már ma.

Gyorsan csökken az elektromos autók ára

Gyorsan csökken az elektromos autók ára

Képzeljen el egy olyan világot, ahol az autótulajdonosok a legnagyobb környezetvédők, akik ténylegesen tesznek a fenntartható fejlődésért! Nos, néha az álmok hamarabb valóra válnak, mint gondolnánk! Az új Nissan LEAF most már Magyarországon is elérhető azoknak, akik szeretnék átérezni, milyen élmény lehet a jövőt vezetni - már ma.
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 13
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 14
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 15
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 16
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 17
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 18
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 19
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 20
Fotó megosztása:
Gyorsan csökken az elektromos autók ára 21 Az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég elemzése szerint 2010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a benzines vagy dízelmotorral működők, de 2013-ban már csak 45 százalékos volt az árkülönbség. Ha az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, akkor 2020-ra az árkülönbség 10 százalék alá csökken. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy az akkumulátorok ára az elmúlt időszakban jelentősen esett, másrészt pedig annak, hogy a gyártók kisebb haszonkulccsal dolgoznak annak érdekében, hogy több kocsit adhassanak el.

Németországban az előző év végén 14 700 elektromos autó volt forgalomban (akkumulátoros és plug-in hibrid), ami 80 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. Ha a növekedés üteme változatlan marad, akkor 2020-ra már 885 ezer villanyautó fut majd a német utakon. Ez megközelíti a berlini kormány által 2010-ben kitűzött célt, hogy 2020-ban egymillió elektromos autót használjanak. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez nem sok, a Németországban jelenleg használt közel 53 millió járműnek alig több, mint másfél százaléka.

Gátolja az elektromos autók terjedését, hogy kevés a töltőállomás. Németországban most 2100 van belőlük, pedig a kormány 2020-ra 150 ezret szeretne. Az elektromos autók térnyerésének másik komoly akadálya, hogy a két feltöltés között megtehető út viszonylag rövid, igaz, a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan hosszabbodik. A 2013-ban értékesített akkumulátoros kocsik átlagosan 190 kilométert tudtak megtenni két feltöltés között.