A 928 annak idején a 911 logikus folytatásának épült. Most, 36 évvel később egy francia szabadúszó tervező, Anthony Colard elképzelte, hogyan nézne ki a 911 szellemi alapjaira épülő orrmotoros, négyszemélyes kupé – hát így. Colard, aki mellesleg a héten bemutatott, tévesen Dubai Roadster néven aposztrofált, extrém sportautót is megtervezte, tudatosan letisztult, egyszerű vonalvezetésre törekedett. 

A Porsche 921 projekt az egykori V8-as luxuskupé, a 928 reinkarnációjának született. Ne éld bele magad: nem gyári kreálmány, csak független munka.
A Porsche 921 projekt az egykori V8-as luxuskupé, a 928 reinkarnációjának született. Ne éld bele magad: nem gyári kreálmány, csak független munka.

Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra

Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra

A Porsche 921 projekt az egykori V8-as luxuskupé, a 928 reinkarnációjának született. Ne éld bele magad: nem gyári kreálmány, csak független munka.
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 14
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 15
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 16
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 17
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 18
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 19
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 20
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 21
Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia
Fotó megosztása:
Négyszemélyes luxuskupé Porsche módra 23
Visszatérnek a 928 süllyesztett fényszórói (természetesen modern LED-es tartalommal, és a kerek helyett az aktuális sziluettben), megmaradt az autó jellegzetes, dupla hátsó tetőoszlopa és légterelővel osztott hátsó ablaka. Nincsenek kiemelkedő spoilerek, mély légbevezető torkolatok, nincs bonyolult aerodinamikai csomag. Ugyanakkor modern stíluselem a “lebegő” A-oszlop. 
Mivel a 921 nem hivatalos munka, a hajtásláncra kár is szót vesztegetni: elég annyi, hogy orrmotoros V8-asnak tervezte alkotója. 
Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia

Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia

Porsche 928 (1978-1995) Kép: wikipedia


Az 1978 és 1995 között gyártott Porsche 928 a márka első sorozatgyártású V8-as modellje volt. A fényűző túrakupénak szánt autó orrában dolgozó motor lökettérfogata az évek során folyamatosan növekedett (4,5-ről 5,4 literig), teljesítménye 240-ről 350 lóerőig változott. 

Az összesen mintegy 61.000 példányban gyártott 928 az egyetlen sportkocsi, amely valaha elnyerte az európai Év Autója díjat (1978; Porsche 928, 261 pont; BMW 7-es, 231 pont; Ford Granada, 203 pont).