Több intézmény is független nyári gumi tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét
Több intézmény is független nyári gumi tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét

Miért nem jó választás a négyévszakos gumi?

Miért nem jó választás a négyévszakos gumi?

Több intézmény is független nyári gumi tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét
Az ADAC legfrissebb nyári gumi tesztjében 38 abroncsból csak négy szégyenkezhet a nem ajánlott minősítéssel, 30 lett ajánlott vagy nagyon ajánlott
Nem éri meg a biztonságon spórolni! A legjobb lassulást biztosító abronccsal az autó megáll, az ócskábbal belerohanunk a fékező sorba
Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége
Más gumival ugyanaz az autó is képes nagyon eltérően viselkedni
A túl- vagy alulkormányozott viselkedés az abroncsokon is múlik
Száraz útra könnyű jó gumit gyártani. Nedves úton derül ki, mit tud az adott abroncs
A Michelin EnergySaver+ győzött a 185/60 R15 méretosztályban az ADAC autóklub 2013-as tesztjén
Jól szerepelt a Vredestein Sportrac 5 is
A Dunlop SP Sport BluResponse holtversenyben második lett az ADAC autóklub 2013-as tesztjében, a 185/60 R15 méretosztályban
A Continental SportContact5 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
A Godyear Eagle F1 Asymmetric 2 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
19 abroncsot hasonlított össze az ADAC 185/60 R15 méretben
Összpontszámban a Dunlop SP Sport BluResponse, ár/érték arányban a Vredestein Sportrac5 győzött az ACE tesztjében
225/45 R17 méretben is 19 abroncsot vetett össze a legnagyobb német autóklub
Fotó megosztása:

Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége

Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége

A Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye szerint nem várt kellemetlenségekkel is szembesülhet az, aki télen-nyáron ugyanazzal a gumiszettel szeretne járni. A négyévszakos elnevezés is utal arra, hogy az ilyen abroncsok kompromisszumot követelnek meg a használóktól, ráadásul éppen azon a területen, ahol a gumiabroncsnak kiemelten fontos szerepe van: a biztonság területén.

Szemléletes példával illusztrálható a négyévszakos abroncsok hiányossága: a Forma-1-ben pár fokos hőmérséklet-különbség esetén is más-más keverék működik jól. Vajon létezhet akkor olyan keverék, amely biztosítja az autós számára az elvárt képességeket mínusz húsz és plusz harminc fok között? A válasz egyértelmű: nem.

A téli időjárási körülményekhez készített mintázat rontja a komfortérzetet nyáron, hiszen a strukturált blokkszerkezet, amely az abroncs vonóerő-átviteli szerepét hivatott betölteni zord időjárási körülmények között, nyáron a zajszintet zavaró mértékűre növelheti. Sőt, ez a futófelület-kialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez a nyári időjárási körülmények között.

Vannak autótulajdonosok, akik azt mondják, sosem használják az autójukat extrém körülmények között, ezért nem is kell nekik az évszakhoz illő abroncs. Ez azért rossz érvelés, mert bármikor adódhat olyan helyzet, amikor nincs mérlegelési lehetőség, az autós egyszerűen belesodródik a nem várt helyzetbe, akkor pedig egy rosszul megválasztott abroncs könnyen balesetet is okozhat.

Tesztek bizonyítják, hogy szélsőséges körülmények között nem működik úgy egy négyévszakos, mint az adott szezonra tervezett abroncs, de átlagosnak tekinthető viszonyok között is vannak gyenge pontjai. Ilyen például a vizes úton történő fékezés és kanyarstabilitás vagy a jégen elindulás.

A négyévszakos abroncsváltozatok híveinek egyik fontos érve a költség. Ha abból indulunk ki, hogy egy autósnak két szett abroncsa van, akkor nagyon egyszerű összehasonlítani a kilométerenkénti költséget: ez mindössze kettő szezonális csere árával lesz több, mivel a két garnitúra kétszer akkora futásteljesítményt is jelent. Évi 30 ezer kilométeres futást feltételezve kilométerenként legfeljebb 0,5 forinttal nőnek az üzembentartási költségek külön téli és nyári gumiabroncs használatával.