
A korábbi magasépítésű, idétlen A-osztály helyett egy évvel ezelőtt egy remekbe szabott, igazán ütős formájú modellt mutatott be a Mercedes. Az előző kettőnél szélesebb, laposabb és fényévekkel sportosabb prémium kompakt jelenleg talán a legkívánatosabb darab a német trióból. Most a legerősebb, 170 lóerős dízelmotorral járt nálunk.
A European Voice tavaly tavasszal egyenesen arra a következtetésre jutott, hogy a konfliktus miatt Brüsszel akár ezeknek a típusoknak a forgalmazását is betilthatja az EU-ban. Az uniós ügyekkel foglalkozó hetilap szerint a probléma három olyan típust érint, amelyet az utóbbi időszakban engedélyeztek: az A osztályt, a B osztályt és a CLA-t.
A konfliktus oka az úgynevezett R134a jelű hűtőgáz, amelyet már nem lehet használni az autók légkondicionálójában. A Mercedes azt állítja, hogy a régi kiváltására kidolgozott új fajta hűtőgáz túl gyúlékony, ezért nem tágít a régi, immár betiltott megoldástól. Ennek érdekében a német autógyártó nem új modellként engedélyezte a kifogásolt autókat, amelyekre már vonatkozna az új uniós irányelv, hanem régebbi típusok új változataként.
Más gyártó ugyanakkor nem jelzett ilyen problémát az új hűtőgázzal kapcsolatban, és a gáz gyártója is azt állítja, hogy a terméke hatékony, biztonságos és nem gyúlékony.
(Forrás: MTI)