Szeptemberben egy emberként borult a nyugati világ a Volvo lábai elé: egyszerűen Concept Coupénak nevezett, friss tanulmányuk radikális volt, ugyanakkor olyan belülről fakadó harmónia és szépség áradt belőle, amire ritkán látunk példát az autóiparban.
Átmeneti szépség
Volvo Concept XC Coupé
Miután egy hónapja megszellőztette, a jövő héten esedékes világpremier előtt néhány nappal leleplezte új tanulmányautóját, a Concept XC Coupét a Volvo. Hamarosan egy újabb is követi - az már az XC90 közvetlen előtanulmánya lesz.
Ennek a koncepciónak a továbbgondolása a Concept XC Coupé, amely más – magasabb – alapokra helyezi a kétajtós sporttúrázó gondolatát. Ugyanarra a rugalmasan méretezhető, könnyű szerkezetű padlólemezre épül, mint a tavaly őszi tanulmány, így bár 21 colos kerekeivel, magasabb tetejével és robusztusabb részleteivel összességében masszívabbnak hat, karaktere hű maradt az eredeti kupéhoz.
Mégis többről van szó, mint annak megemeléséről: új a motorházfedél, átrajzolták az övvonalat, és bekerült a képbe egy új szempont: az aktív szabadidő – ha úgy tetszik, az extrém sportok – dimenziója.
Ez egyrészt a karosszérián található díszítőelemekben – a merész grafikákban, a matt szürke és az élénk narancssárga alkalmazásában – nyilvánul meg, másrészt a sajátos csomagtér-kialakításban: a hátsó ülések mögött plexipadló alatt rejtőznek a téli sportokhoz elengedhetetlen védőruházatok, az utasok biztonsági öve pedig egyben rakományrögzítő hevederként is szolgál (persze nyilván külön övszakaszok szolgálnak az utasok és külön a csomagok biztosítására, de az aktív életmódra való utalás egyértelmű.)
Merész orrkialakításával és még radikálisabb, T-alakú hátsó lámpáival az XC Coupé sokkal inkább strapabíró, mint elegáns arculatot öltött, ezzel is közeledve végső céljához: hamarosan ebből a tanulmányból bontakozik ugyanis ki a Volvo sikeres nagy szabadidőjárművének, az XC90-nek az utóda – és bár a rikító elemektől alighanem elbúcsúzhatunk, az orr és a far kialakítása vélhetően már hitelesen előlegezi meg a leendő SUV-t.