Minden évben felmerül kérdés a karácsony előtt, hogy ünnepélyes hangulatúvá varázsolja-e a fehér hó ezeket a napokat? A jelenlegi előrejelzések alapján azonban sajnos úgy fest, hogy nem lesz fehér a karácsony itthon, mindez az Országos Meteorológiai Szolgálat tegnapi közleményében volt olvasható.
Így akik az ünnepek alatt szeretnének hódolni a téli sportoknak, azok kénytelenek lesznek külföldre látogatni. Persze olyankor is rengetegen választják a határon túli síparadicsomokat, mikor a magyarországi pályákat is bőséges hó fedi. Általában ilyenkor nyakunkba vesszük a családot, barátokat és autóba, buszba pattanunk, a tetőre felkerülnek a sílécek, a csomagtartóba pedig a hólánc, és már csapatunk is. 
Ha van olyan jármű, ami abszolút alkalmatlan az ilyen vakációkhoz, azok a szupersport kategória több száz lóerős, méregdrága autói…vagy mégsem?
A 31 éves profi freestyle (szabad stílus) síelő, a svéd Jon Olsson, picit másképp vélekedik a dologról, és eddig számos sportautóját kedvenc időtöltéséhez alakította át, hogy kényelmesen elférjenek benne a lecek, és amikor csak teheti ezekkel az autókkal jelenik meg a versenyeken.
Lamborghini Murcielago LP670-4 SV
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 3
Ez volt az első próbálkozás amire Olsson síbokszot szerelt. A tehetséges sportoló nemrég elárulta, hogy az öltet egy baráti sörözés közben pattant ki a fejükből, és azóta már mondhatni divatot teremtett a “télre” felkészített autóival.
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 4
Az LP 670-4 SV név önmagában egy rejtvény. Az LP a longitudinale posteriore, magyarul a hosszirányban beépített motort jelzi, a 670 a teljesítményt (670 lóerő), a 4 az összkerékhajtást. Az SV pedig a Super Veloce, magyarul nagyon gyors kifejezésből ered. Ezzel a csomaggal a Lamborghini Murcielago 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.
Nissan R35 GT-R
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 5
Ezt a Nissan csupán azért kapta meg az átalakítást, mert szerette volna kímélni a Olsson a Murcielagót, így kellett egy “hétköznapibb” sportautó, amivel szintén gond nélkül tudja szállítani felszerelését. 
Lamborghini Gallardo LP560-4
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 6
Egészen elképesztő, hogy milyen temérdek pénzzel rendelkezik a fiatal sportoló, hiszen a Gallardót csak azért vette meg 2011-ben, mert az általa kiszemelt Aventadorra még pár hónapot várni kellett, de “valamivel csak járni kell addig” alapon jött ez…
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 7
Biztosan nehéz lehetett elviselni, hogy az Aventador 700 lóerős teljesítményével szemben csak 560-at tud a Lamborghini Gallardo, de téli gumival, havon, valahogy csak túltette magát rajta Olsson, aki elmondása szerint durván 50 000 kilométert tett az autóba azon a télen.
Lamborghini Aventador
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 8
Aztán végül megérkezett az Aventador is, ami rendre megkapta az Olsson védjegyévé vált átalakításokat.
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 9
Nemrég pedig új, kék terepmintázatot kapott a 700 lóerős autó, ami kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és motorháza alatt egy 6,5 literes V12-es doromból. 
Audi PPI R8 Razor GTR
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 10
Sokáig nem tartott az Lamborghini bűvölete, hiszen 2012-ben már jött is az új kedvenc, méghozzá a gyári R8-nál 250 kg-al könnyebb fenevad formájában. A motortérben lévő V10-es blokkból 710 lóerőt hoztak ki, melynek köszönhetően 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az Audi, végsebessége pedig 334 kilométer/óra. 
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 11
Az viszont nyilvánvaló, hogy nem lehet 300 km/óra felett száguldani ezekkel a síbokszokkal, “csupán” 230-250 kilométer/óra a maximális sebesség, amit még kibír a felépítmény anélkül, hogy leszakítaná a menetszél. A svéd síelő rendszeresen nevez a Gumball (ágyúgolyófutam) versenyekre is, és ilyenkor autói egyedi festést és matricákat kapnak, amiket .
Még hogy egy sportautóba nem fér be a síléc 12
A felsorolt szupersportok közül már nincs mind Jon Olsson tulajdonában, a Lamborghini Murcielagótól például még az előtt megvált, hogy megvásárolta volna a Gallardót, az Audi R8-at pedig állítólag 300 ezer euróért (90 millió forint) árulta.

Jon Olsson - 2003 óta versenyzik, és ez idő alatt már több mint 30 dobogós helyezést ért el különböző versenyeken, ebből 9 alkalommal állt az X-GAMES pódiumán. Legnagyobb támogatója a RedBull és az Audi.

Jon Olsson – 2003 óta versenyzik, és ez idő alatt már több mint 30 dobogós helyezést ért el különböző versenyeken, ebből 9 alkalommal állt az X-GAMES pódiumán. Legnagyobb támogatója a RedBull és az Audi.


Ha azonban nem vagyunk svéd milliomosok, akkor jobb választás lehet a téli közlekedésre az ezen linken található autók egyike.
Neked melyik tetszik legjobban?
Lamborghini Murcielago LP670-4 SV
1% ()
Nissan R35 GT-R
1% ()
Lamborghini Gallardo LP560-4
1% ()
Lamborghini Aventador
1% ()
Audi PPI R8 Razor GTR
1% ()
Egyik sem, semmi értelme.
1% ()
Bármelyiket elfogadnám.
1% ()