Köztudott, hogy a különleges autókat gyártó cégek nem szeretik nagy dobra verni, hogy pontosan mennyibe is kerülnek az általuk kínált modellek, hiszen a vásárlóközönségüknek nem az ár a legfontosabb tényező, mikor autót választanak. Ahogy egy mondás is tartja: ha megkérdezi, hogy mennyibe kerül, akkor nem engedheti meg magának. Ebbe a kategóriába tartozik például a Pagani, a McLaren, vagy a Bugatti, és természetesen a Koenigsegg is. 
Azért végül mindig “kiszivárognak” az infók, és a hétköznapi ember is elgondolkozhat rajta, hogy hány száz évig kellene spórolni ahhoz, ha meg szeretnénk vásárolni mondjuk a svéd gyártó egyik példányát. Amit most már könnyedén kiszámolhat bárki, hiszen nyilvánosságra került a Koenigsegg Agera teljes árlistája, legalábbis az amerikai piacra szánt változat. Mindenesetre ebből azért már lehet kalkulálni. 
A 927 lóerős Agera alapára 1,33 millió dollár (297 millió forint), de van ugyebár az 1016 lóerős Agera S, ami 1,46 millióról (327 millió forint) indul, és a csúcsverzió Agera R-ért 1,52 millió dollárt (340 millió forint) kellene kicsengetnünk, csak tudjuk kordában tartani az 1124 lóerőt. Mindegyik változatban 5,0 literes, V8-as turbómotor van.
Árlista, csak erős idegzetűeknek 3
Árlista, csak erős idegzetűeknek 4
Méregdrága extrákból sincs hiány, nézzük meg ezeket forintosítva. Például a matt festésért 2,7 millió magyar kreditet kellene letennünk az asztalra, a Forma-1-es stílusú hátsó szárnyért 5,1 milliót, a szuperkönnyű “Aircore” felnik ára közel 10 millió forint, és a teljesen karbonból készült karosszériáért – amit csak az “S” és az “R” változatokhoz kérhetünk – 20 milliót kell elővarázsolnunk. Ugyanez a Pagani Huayra extrái között 112 500 eurós (34 millió forint) árcédulával szerepel.
Árlista, csak erős idegzetűeknek 5
Indul a síszezon. Ha a kedves vevő úgy akarja, akkor az Agerával is nekivághat a hegynek. Hiszen kérhet a Thule által tervezett tetőbokszot. Potom 5,6 millió forintba kerül, de saját gyártású szénszálas sílécek is járnak hozzá.

Árlista, csak erős idegzetűeknek 6
Ezek után valaki ki meri számolni, hogy hány évig kellene megfeszülve dolgozni ahhoz, hogy megvehesse mondjuk az alap Koenigsegg Agerát?

Csillagfényes tetőkárpit 2,6 milliórért? További méregdrága autóextrákért kattintson erre a linkre!

Ha tehetnéd melyiket választanád?
Koenigsegg Agera
30% (2235)
Bugatti Veyron
25% (1810)
Pagani Huayra
15% (1074)
McLaren P1
13% (927)
Egyéb...
17% (1243)