Megérkezett az idei első hó, a keleti régiók kivételével szinte az egész ország területén hullott valamilyen formában a fagyos csapadékból. De ne hagyjuk magunkat pánikba ejteni, hiszen hó minden télen van, november végén azért már jócskán lehet rá számítani, cseppet sem meglepő a dolog. Ha idén összehangoltabb lesz országunk útjainak takarítása, és időben elkezdik majd a megelőző munkálatokat, nem lesz probléma.
Sajnos Magyarország nem síparadicsomairól híres, de azért nem vetjük meg ezt a sportot sem, ismerőseim közül is sokan járnak síelni a szomszédos országokba, úgy, ahogy teszik azt még rajtuk kívül jó páran hazánkból. Most pedig egy olyan járműre bukkantam, ami még azoknak is remek szórakozást nyújthat, akik leginkább a pályák alján lévő hüttében melegednek és szürcsölik a forró puncsot.
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 1
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 2

Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz

Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz

Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 12
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 13
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 14
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 15
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 16
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 17
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 18
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 19
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 20
Fotó megosztása:
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 21
Az ausztriai Mattro Mobility Revolutions megépítette a havon közlekedő elektromos szék-szörnyeteget, amit Ziesel (ürge) névre kereszteltek el. Az ürge két, egyenként 4,4 kW-os villanymotor segítségével szántja fel a havas tájakat, és 400 Nm nyomatékot képes kifejteni. Legnagyobb sebessége 35 kilométer/óra, ami hóban vagy sárban haladva nem rossz teljesítmény. A tervezők főként a sípályák körüli teendők elvégzésére szánják a Zieselt, de nem hinném, hogy nemet mondanának egy olyan vevőre, aki személyesen szeretné használni a gumitalpas széket.
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 22
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 23
A pilótát négypontos biztonsági öv tartja a helyén, ha pedig netán borulásra kerülne a sor, a fej felett húzódó vázszerkezet megvédi a sofőrt a sérülésektől. Az irányváltásért a jobb kartámasz végén lévő apró botkormány a felelős, akkumulátora pedig teljes feltöltéssel nagyjából 4-6 óra üzemidőt bír, de ez függ a terepviszonyoktól, a hőmérséklettől és attól is, hogy mennyire akarunk gyorsan haladni. 
Ezzel bátran a tél szemébe röhöghetsz 24
A havon vagy egyéb terepen gurulni képes főnöki karosszék 245 kilogrammot nyom, így ha bukfencezünk vele, nem árt ha van a közelben valaki, aki tud segíteni felállítani a szerkezetet. Magassága 154 centi, szélessége 120 centiméter, hossza pedig 132 centi. Hivatalos információt nem találtam az árával kapcsolatban, de egyes források szerint, akár 6,5 millió forintot is kicsengethetünk érte. Ahogy megannyi luxuskütyü, ez sem a hétköznapi ember számra készül, hiszen ennyi pénzből sok évnyi téli és nyári vakációra is futná.