A motorkerékpár-gyártók, illetve ügyfeleik számára a dugóban ácsorgás, a parkolóhely keresgélése és a többi hasonló városi közlekedési borzalom soha nem jelentett különösebb gondot. A Yamaha most mégis úgy döntött, sorba állna a pofonért, és autót épít – igaz, parányit. 

Az igazság szerint nem ez volna az első több nyomvonalon haladó járművük, hiszen a háromszemélyes, terepjáró Vikingtől kezdve a márka F1-es motorját (1989-1997) felhasználó, három prototípus után elsorvadó OX99-11 tanulmányig széles skálán belekóstoltak már a műfajba, de normál közúti közlekedésre alkalmas négykerekűvel nem büszkélkedhet a márka. 
Kivéve, ha most bejön a számításuk, és megépítik a MOTIV.e villanyautót. 
A McLaren F1 tervezője rajzolta meg azt a Yamaha MOTIV.e törpeautót, amely annak ellenére Tokió egyik legizgalmasabb újdonsága, hogy semmi konkrétumot nem lehet tudni róla
A McLaren F1 tervezője rajzolta meg azt a Yamaha MOTIV.e törpeautót, amely annak ellenére Tokió egyik legizgalmasabb újdonsága, hogy semmi konkrétumot nem lehet tudni róla

Törpeautót gyártana a Yamaha

Törpeautót gyártana a Yamaha

A McLaren F1 tervezője rajzolta meg azt a Yamaha MOTIV.e törpeautót, amely annak ellenére Tokió egyik legizgalmasabb újdonsága, hogy semmi konkrétumot nem lehet tudni róla
Törpeautót gyártana a Yamaha 16
Törpeautót gyártana a Yamaha 17
Törpeautót gyártana a Yamaha 18
Törpeautót gyártana a Yamaha 19
Törpeautót gyártana a Yamaha 20
Törpeautót gyártana a Yamaha 21
Törpeautót gyártana a Yamaha 22
Törpeautót gyártana a Yamaha 23
Törpeautót gyártana a Yamaha 24
Törpeautót gyártana a Yamaha 25
Aki a méretarányt mutatja: Gordon Murray, az autó tervezője
Fotó megosztása:
Törpeautót gyártana a Yamaha 27
A Yamaha Motor Company a törpeautók nem kisebb szakértőjét kérte fel a projekt formába öntésére, mint Gordon Murrayt, aki Forma-1-es pályafutása után mostanában falatnyi autócskákat, de még inkább energia- és időtakarékos gyártási folyamatokat tervez. 
Ennek megfelelően Murray F1-es tanulságokat is hasznosító iStream gyártási rendszerével készülne a MOTIV.e: ennek során központi acél vázra ragasztott szénszálas kompozit panelek alkotják az autó könnyű, mégis merev vázát (nyitóképünkön a háttérben), a minimális gyűrődőzónák ellenére is megfelelő energiaelnyelő képességet biztosítva. 
Aki a méretarányt mutatja: Gordon Murray, az autó tervezője

Aki a méretarányt mutatja: Gordon Murray, az autó tervezője

A MOTIV.e hajtáslánca egy “ultramodern anyagok és technológiák felhasználásával létrehozott, vadonatúj elektromos erőforrás” – magyarul korai volna még nyilatkozni a paraméterekről, mert még semmi nem dőlt el vele kapcsolatban. 
Ha minden kötél szakad, alighanem vígan elviszi majd a könnyű, apró autót a Yamaha bármelyik kiforrott motorkerékpár-blokkja.
Járnál törpeautóval a városban?
Nem autózom városban
1% ()
Most is azzal járok
1% ()
Soha: eltaposnának, kinevetnének!
1% ()
Ez a Yamaha tetszik, megnézném
1% ()
Inkább kellene Gordon Murray T25-öse
1% ()