Személyesen a nagyfőnök, a vállalat elnök-vezérigazgatója, Bill Ford nyitotta meg azt az ünnepséget, amelyen lerántották a leplet a márka soron következő modellújdonságáról, a városi törpeautót megelőlegező Ka tanulmányról. 

A gyári ismertető szerint a koncepciójármű gyakorlatilag tökéletesen megegyezik a 2014-ben piacra kerülő, sorozatgyártású modellel
A formavilág ismerős lehet a Fiestáról, illetve a Focusról: trapéz alakú hűtőmaszk, éles, ívelő törésvonalak, emelkedő gépházfedél, elnyújtott fényszórók határozzák meg a kis tojást. A dizájn azonossága is fontos, ám nagyobb jelentőségű, hogy a Ka a tervek szerint a nagyobb testvéreinél megismert szórakoztató és vezetőtámogató rendszereket viheti el az autópiac legkisebb szegmensébe. 
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 1
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 2

Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója

Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója

Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 9
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 10
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 11
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 12
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 13
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 14
Fotó megosztása:
Nagyfiús arccal jön a Ford törpeautója 15
A kisautók alá besorolható járművek a várakozások szerint 2017-re 6,2 millió darabos éves piacot fognak megtestesíteni. 2012-hez képest ez 35 százalékos növekedést jelent, szemben az ugyanerre az időszakra prognosztizált, az egész autóiparra vonatkozó 12 százalékkal. 
A Ka többek között modern klímaberendezéssel, hordozható szórakoztató és mobil berendezések dokkolására alkalmas csatlakozóval és Ford SYNC multimédiás rendszerrel felvértezve kerülhet piacra. 
Az új Ka nem az első olyan modell lesz, amely Brazíliából indulhat világhódító útjára: szintén a dél-amerikai ország szülötte a közelgő EcoSport városi szabadidőjármű.
Bejön az új Ford Ka?
Eredmény

customer survey