Öt napra leállították a németországi Eisenachban működő Opel-üzemet a gyenge kereslet miatt. Az eisenachi üzemben a háromajtós Corsát és az Adamet gyártják. Az üzemben már októberben visszafogták a termelést, péntekig pedig egyetlen autót sem szerelnek össze. A két típus iránt elsősorban Dél-Európában esett vissza a kereslet.

Az Opel divat-kisautóját több tucatnyi szabadon megválasztható színű, textúrájú alkatrésszel szinte tökéletesen egyedivé teheti a megrendelő
Az Opel divat-kisautóját több tucatnyi szabadon megválasztható színű, textúrájú alkatrésszel szinte tökéletesen egyedivé teheti a megrendelő

Leállt a gyártás az Opelnél

Leállt a gyártás az Opelnél

Az Opel divat-kisautóját több tucatnyi szabadon megválasztható színű, textúrájú alkatrésszel szinte tökéletesen egyedivé teheti a megrendelő
Ez egy Slam alaptípus, számos egyedi aprósággal individualizálva
Az Opel Adam az 500-as Fiat, Mini, Citroen DS3, esetleg az Alfa Mito vetélytársának készült. Motorválasztéka egyelőre igen szerény, de már kész a turbómotor hozzá, és bizonyára dízelt is kap majd
Rövid tengelytáv és határozott orrnehézség jellemzi az Adamot; lehet vele élvezetesen autózni, de cseppet sem sportos karakter
Úgy megy, mintha jönne. A kerek tolatólámpával és ködzáróval a fara is arcnak látszik
Leállt a gyártás az Opelnél 49
Teccenek látni, hogy még a belső tükör burkolata is piros? A színezett alkatrész felára 15 ezer forint
A duci alapformát agresszívan ellapítja a széles fényszóró; talán ez az apró motívum teszi, hogy az Adam nem kimondottan női autó, fiúk sem néznek ki hülyén benne
Harcias a Slam megjelenése, de az első padlógáz szétoszlatja az illúziót. Na, majd a turbómotor!
Elegánsak, ötletesek a részletek
A csomagtérfedél az embléma megnyomásával nyílik, mint az Astra GTC-é
A képen a fényezést tessék figyelni: pár ezer kilométer alatt már szálasra koptatta a gépi mosó. Praktikusabb a metálfény az alapnál!
Fekete és piros: a látvány valóban sportos. A kocsi viselkedése kevésbé
A kormánykarima alsó részének színe és a színes váltógomb együtt 25 ezer forint
A fordulatszámmérőn látható: ez egy Stop-Startos, a motort rövid megállások esetén takarékosan leállító változat. A rendszer felára százezer forint
Magyarul beszél és sok hasznos infót tud a fedélzeti számítógép. Érdekes viszont, hogy a menetstabilizáló nem kapcsolható ki a menüben sem
6-6,5 liter körüli fogyasztást produkál az 1060 kilós autó a műszakilag nem túl kifinomult százlovas egy-négyessel. Ha meggondolom, hogy a Citroen DS3 is ennyit eszik a bővérű 1m6 literes turbóval!
Keréknyomás-ellenőrző rendszer, 40 ezer forintért. A guminyomás-érték meglepően magas: közepes terheléshez elöl 2,6, hátul 3,2 bart ír a kézikönyv!
Az érintőképernyős központi kijelző grafikája kissé bántóan egyszerű, de a menü felépítése logikus. Navi nincs a kocsiban, a GM okostelefonos alkalmazását kell használnunk, ennek képét viszont megjeleníti az LCD
Kormányfűtés, ülésfűtés, extra rásegítés a kormányon: a három gomb megnyomásával indultam el minden októberi reggelen az Adammal
Felárért tolatóradar, sőt, parkolóautomatika is kérhető a csöppséghez
Helyenként feltűnnek zavaróan olcsó műanyagok, de összességében minőségi a beltér, összemérhető egy A1-gyel, Minivel
Egyszerű és jópofa a klímakonzol; AUTO üzemmódban nem világítanak a keretező gyűrűn az állapotjelzők, csak ha eltekerjük valamelyik gombot
USB, AUX és egy konnektor
A rugalmas gumiszalag a pohártartó, ötletes. A megvilágítás színe - felárért, naná - változtatható
Ez a gomb változtatja a hangulatvilágítás RGB-LEDjeinek színét, a felár 35 ezer forint
A bőrülés felára már húzós tétel, negyedmillió
Elöl magasabbak is kényelmesen beállíthatják a kormány-pedál-ülés háromszöget, de egy 180 centis felnőtt már bajosan fér el maga mögött
A szép piros műanyag és a bőrbetét körül sprőd a plasztik az ajtóbelsőn
Hangulatos rajtzászló-minta a tetőkárpiton, 50 ezer forintért
Beszállni is bajos hátra és a hely se sok - talán egy hangyányival több, mint a MINI-ben
Ötödik személy fel se merülhet
Az 1,4 literes szívómotor épp csak hogy elég az Adamba, de az ötgangos váltó kevés bele. Kéne még egy fokozat, egy hosszú, csendes hatodik - majd a turbós egyliteres új motorhoz lesz
Az ülések könnyedén ledönthetők, kisebb nagybevásárlásokat meg lehet oldani
A 170 literes csomagtartó mély, de rövid. Egy fotótáskával és dzsekivel már félig meg is telt
Egy másik változat, talán a Jam
A szélforgóra emlékeztető felni dekorbetétei egyenként cserélhetők, 30 ezer forint egy szett
Az alapszíntől eltérő tetőfényezés felára 70 ezer forint
A fehér kárpitokkal, dekorbetétekkel tágas és elegáns lesz az Adam beltere
A fehér félbőr ülések szépek és nem izzasztóak, mint a bőr, de kell-e mondanom, mennyire könnyen koszolódnak?
A csillagos égbolt fényereje változtatható, a felár 50 ezer forint
Fotó megosztása:
Rövid tengelytáv és határozott orrnehézség jellemzi az Adamot; lehet vele élvezetesen autózni, de cseppet sem sportos karakter

Rövid tengelytáv és határozott orrnehézség jellemzi az Adamot; lehet vele élvezetesen autózni, de cseppet sem sportos karakter


Az Opel 1992-ben épített gyárat a volt NDK területén fekvő Eisenachban. Azóta több mint 1,5 milliárd eurót fordítottak az üzemre, és csak az Adam gyártásának előkészítésére 190 millió eurót ruháztak be. Az 1600 embert foglalkoztató üzemben az eredeti tervek szerint évente 100 ezer darab készül a modellből, amelyet az idén január óta árulnak.

Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is. A GM európai érdekeltsége az idén a harmadik negyedévben 214 millió dollár veszteséget termelt.

(Forrás: MTI)