Kilenc újságíró, valamint a németországi Opel és a brit Vauxhall testvérmárkákat képviselő három fejlesztőmérnök alkotta azt a stábot, amelynek tagjai négy-négy órás váltásokban igyekeztek megdönteni az FIA és az MSA (brit motorsport-szövetség) vonatkozó kategóriarekordjait. 

Az 1600 (MSA: 1500) és 2000 köbcentiméter közötti, feltöltött dízelmotorok géposztályában nevezett, 165 lóerős 2.0 CDTI motoros, ötajtós Astra két példánya tökéletesen szériaállapotban állt rajthoz október 5-én. Az MSA (joggal) gyanakvó képviselői végigsétáltak a gyártósoron, és percről percre nyomon követték a tesztre kiszemelt két példány születését, a kísérlethez elengedhetetlen bukókeret, a Corbeau versenyülések és a Luke versenyövek beépítését, majd leplombálták és a futam kezdetéig zárt helyen őrizték az autókat. 
A szériakomponensek közül egyébként érthető módon a futómű és az abroncsok jelentették a fő fejfájást a mérnököknek, mivel a két mérföld (3218 m) hosszú, állandó sugarú milbrooki körpálya döntött külső ívén, ahol gyakorlatilag végig 209 km/óra sebességgel taposták a gépeket, komoly terhelést kapott mindkettő. 
Másfél tucat brit országos rekordot, illetve világcsúcsot kísérelt meg megdönteni meg az a tizenkét fős csapat, akik az angliai Milbrook körpályán tették hosszú távú próbára az Opel / Vauxhall Astra kétliteres dízeljét.
Másfél tucat brit országos rekordot, illetve világcsúcsot kísérelt meg megdönteni meg az a tizenkét fős csapat, akik az angliai Milbrook körpályán tették hosszú távú próbára az Opel / Vauxhall Astra kétliteres dízeljét.

18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal

18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal

Másfél tucat brit országos rekordot, illetve világcsúcsot kísérelt meg megdönteni meg az a tizenkét fős csapat, akik az angliai Milbrook körpályán tették hosszú távú próbára az Opel / Vauxhall Astra kétliteres dízeljét.
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 20
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 21
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 22
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 23
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 24
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 25
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 26
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 27
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 28
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 29
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 30
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 31
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 32
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 33
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 34
Fotó megosztása:
18 rekord 24 óra alatt, dízel Astrákkal 35
Végül az eredeti tervek szerint egyetlen kerékcserével végig tudták futni a távot, a beütemezett sofőrcseréken és tankolásokon kívül mindössze 22 percet veszítettek az autók soron kívüli kiállás miatt. Olajfogyasztás nem volt mérhető. 
A FIA és az MSA hitelesítési folyamata még eltart pár hétig, de a nyers számok alapján a két Astra bizakodhat abban, hogy sikerrel zárta a rekordkísérletet. A 24 órás átlagsebesség huszonegy éve felállított, brit nemzeti rekordját (jelenleg 161 km/óra) például saját méréseik szerint 25 százalékkal megjavították: hacsak valamely szervezet nem érvényteleníti az egész futamot, ez már ugyanúgy az övék, mint a 24 órás világrekord – utóbbinak ugyanis még soha senki neki sem futott.