Nem lehet akármilyen az az autó, amely a Ferrari mércéjével is kiérdemli a ‘speciale’ jelzőt, és bizony a Ferrari heteken belül, a Frankfurti Autószalonon színre lépő újdonsága rászolgál a nevére 
A 4,5 literes motor abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál (a 458 Italia fedélzetén ugyanez a blokk 570 lóerőt tud, azonos forgatónyomaték mellett). Emellett fajlagos teljesítménye (135 LE/liter) a világ minden létező utcai szívó V8-asát lepipálja
Minden ősét alázza az új Ferrari 1
Minden ősét alázza az új Ferrari 2

Minden ősét alázza az új Ferrari

Minden ősét alázza az új Ferrari 10
Minden ősét alázza az új Ferrari 11
Minden ősét alázza az új Ferrari 12
Minden ősét alázza az új Ferrari 13
Minden ősét alázza az új Ferrari 14
Minden ősét alázza az új Ferrari 15
Minden ősét alázza az új Ferrari 16
Fotó megosztása:
Minden ősét alázza az új Ferrari 17
Mivel az autó tömege csupán 1290 kg, könnyű kiszámolni, hogy egy lóerőre csupán 2,13 kg jut; nem véletlen, hogy az alapmodell 3,4 másodperces 0-100-as sprintjén négy tizedet javít a Speciale, kétszázra pedig 9,1 másodperc alatt gyorsul az autó. A végsebességről nem ír a gyár, elárulták ellenben, hogy a házi, fioranói versenypályán (2997 méter) 1 perc 23,5 mp alatt megy körbe, azaz másfél másodpercet ver a 458 Italiára az autó 
Ebben persze már a nyers erőn túl az aerodinamikának, illetve a hajtásvezérlésnek is fontos szerep jut 
Új, aktív aerodinamikai komponenseket helyeztek el az autón, a szabályozható első és hátsó idomok révén a 458 Speciale minden eddigi sorozatgyártású Ferrarinál áramvonalasabb, ugyanakkor szükség esetén jelentős leszorítóerővel stabilizálja magát az úton 
Utóbbiban az elektronikát is segítségül hívják. Új rendszerük, a Side Slip Angle Control System (SSC) kontrollált, optimalizált mértékben engedi oldalirányban csúszni az autót, a F1-Trac kipörgésgátlóval és az E-diff elektronikus differenciálzárral együttműködve a lehető legnagyobb mértékben engedik kihasználni a kifejezetten ehhez a modellhez átdolgozott Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsokban rejlő tartalékokat
Minden ősét alázza az új Ferrari 18
A fejlesztéseknek köszönhetően a 458 Speciale 1,33 g kanyargyorsulásra képes, ami újfent jobb, mint amire utcai Ferrari eddig valaha képes volt 
A modell végsebességére, árára és további részleteire szeptember elején, a Frankfurti Autószalonon derül fény
Szerző: