Budapesten bő 42 ezer kátyúnak estek neki, a vidéki utakon már nem is számolják, csak a lyukbetömés költségét: jelenleg 8,2 milliárd forintnál tartanak.
Budapesten bő 42 ezer kátyúnak estek neki, a vidéki utakon már nem is számolják, csak a lyukbetömés költségét: jelenleg 8,2 milliárd forintnál tartanak.

Bárki vadászhat a magyar kátyúkra

Bárki vadászhat a magyar kátyúkra

Budapesten bő 42 ezer kátyúnak estek neki, a vidéki utakon már nem is számolják, csak a lyukbetömés költségét: jelenleg 8,2 milliárd forintnál tartanak.
A kép jól illusztrálja, hogy hiába a körbevágásos technika, ha mellette már reped szét az aszfalt. Ezt betömik, aztán mellette új keletkezik
Ez az úthiba egy parányi lyukkal kezdődött, vélhetően a csapadékos idő miatt nem javították ki, így 2 hét alatt ekkorává taposták szét az autók
Legalább három különféle színű, azaz összetételű az aszfalt csak ezen a pár méteren. A kátyú betömése lesz a negyedik?
Fotó megosztása:
A katyuvadasz.hu honlapra a talált kátyúk fotóját GPS-koordinátákkal együtt lehet feltölteni, így segítve a közút kezelőjét annak eldöntésében, hol kezdje a javítást.

Az akciót kezdeményező Generali biztosító egy kőbányai, kátyúkkal teli utcában tartott sajtótájékoztatót, amelyen kiderült, hogy a városokban általában kisebb a kátyúk okozta kár az autókban, rendszerint a gumi és a felni sérül, illetve a futóművet kell beállíttatni. A vidéki utakon azonban az útszéli kátyúk sokkal veszélyesebbek, ezek miatt gyakran az árokban kötnek ki a kocsik.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kezelt 30 ezer kilométeres úthálózaton idén 8,5 milliárd forintba kerül a kátyúzás, ez 700 millióval több a tavalyinál. A hosszú tél miatt az idén három héttel később kezdődik a kátyúk betömése, amelyhez 95 ezer tonna aszfalt kell. A Generali reprezentatív felmérése szerint tavaly az autósok 30 százaléka hajtott kátyúba úgy, hogy attól megsérült a járműve. A fővárosban ez az arány 40 százalék.