A Nissan a cég sporttevékenységeire és új sportmodellejeire szakosodott márkája, a Nismo új központjának megnyitóján jelentette be: 2014-ben ismét visszatér Le Mans-ba a 24 órás versenyre.

A japán autógyár már nem a tavaly bemutatkozott DeltaWing modellel áll be a kísérleti versenyautóknak fenntartott 56. boxba (hagyományosan az 50-55 boxban a többi kategória versenyautói foglalnak helyet). A külsőre remekbe szabott, első szárnyak nélküli, repülőformájú DeltaWinget nem támogatja tovább a gyár. Új autót fejlesztenek a Nismóval karöltve, a kocsiról még csak találgatások és nem hivatalos dizájnkoncepciók léteznek.

Amíg elkészül addig sem marad munka nélkül a Nissan sportrészlege, hiszen idén 17 autónak, zömében LMP2-eseknek adnak motort a versenyre.  

Ami biztos az új erőátviteli, elektromos technológiát a 2014-es modellen fogja fejleszteni a cég, melyek sikeres tesztüzem esetén az utcai modellekben is visszaköszönnek majd, hisz a Le Mans-i verseny a megbízhatóság és üzembiztonság, no meg persze a gyorsaság próbája mellett erről a laboratóriumi jellegéről is híres. 
A gyönyörű DeltaWing nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket

A gyönyörű DeltaWing nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket

A gyönyörű DeltaWing nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket


A Nissan motorral hajtott DeltaWing 2012-ben a 29. helyen végzett, 18,825 másodperccel lemaradva a győztes, hibridhajtású  Audi R18 e-tron quattrótól (úgy, hogy a 75. körben kiesett egy ütközés után, de a Le Mans-i szabályok szerint ha egy autó teljesítette a győztes által megtett körök 70%-át, teljesítette a versenyt is).

Nem rossz, az autó versenytársa tudott lenni pár LMP2-es autónak, de a gyár az LMP1-es kategóriát, és az abszolút győzelmet célozta meg, amihez ez a modell a Nissan szerint nem volt elég ígéretes.

Lehet, hogy a Nissan meg tudja törni az Audi egyeduralmát az LMP1-ben, és második japán autógyárként a Mazda 1991-es történelmi sikere után újra győzni tud 2015-ben (vagy később), de nem lesz egyszerű dolga, mivel a Le Mans-i versenyek 80-as évekbeli királya, a most csak kis GT csapattal jelen lévő Porsche és a Toyota is gőzerővel készül a minél sikeresebb szereplésre az LMP1-kategóriában, nem is beszélve az Audiról.

Utcai versenyautó

A Nismo azt is bejelentette, hogy a Nissan GT-R országúti verziója lesz a harmadik Nismo-autó a sorban
A Nismo GT-R GT3 ad némi támpontot az új GT-R Nismóra vonatkozóan

A Nismo GT-R GT3 ad némi támpontot az új GT-R Nismóra vonatkozóan

A Nismo GT-R GT3 ad némi támpontot az új GT-R Nismóra vonatkozóan


a Juke Nismo és a 370Z Nismo után. Az autóról annyit tudni eddig, hogy a 2013-as GT-R-en alapszik majd, de a gyár is érzi, nem okozhat csalódást, nem állhat elő valami méltatlan modellel. Vélhetően a teljesítmény nőni, az autó tömege csökkenni fog. Versenytechnika utcára.

Sokat nem árultak el, de nem tapogatózunk teljesen sötétben: elég csak a 2013-as GT-R brutál gyorsaságára gondolunk (ez volt a kilencedik leggyorsabb utcai autó a nürnburgringi időeredmények alapján), vagy a versenymodell GT-R Nismo GT3 550 lóerejére, 637 Nm-es nyomatékára – előre lehet borzongani.