Míg a Detroit-i Autószalon az év legfontosabb újdonságaira fókuszál, Chicagóban a jelek szerint nem szempont, hogy megőrizzék józan eszüket a kiállítók. Több standon is találkozhattunk nem létező autókkal – pontosabban olyanokkal, amelyeket eredetileg forgatókönyvírók terveztek meg, és csak később öltöttek testet, vagy azért, hogy népszerűsítsék az adott alkotást (esetleg fordítva: annak nimbuszában fürödjenek), vagy azért, mert az ódivatú rendező nem érte be az autó számítógéppel generált modelljével.

Természetesen mi is tudjuk, hogy a tévé nem helyettesítheti a valóságot, ezért néhány olyan különlegességet is bemutatunk, amely soha be nem tette abroncsait a média sötét bugyraiban.

Turbo: Ez a szörny egy Camaro ZL1-ből készült, és eredetileg egy rajzfilm kulcsfigurája volt. A DreamWorks 'Turbo' című alkotása egy megtáltosodó csigáról szól, előzetese alább látható. Hozzá hasonlóan lényegült át az eredetileg 215 lóerős autó: kompresszoros V8-asa 700 lóerőt tud, keréktárcsái 24 colosak, hátsó szárnyára pedig nincsenek szavak a szótárunkban.

Superman: A felszínes szemlélő azt gondolná, ez a Kia Optima festésén kívül semmi különlegeset nem tud. Micsoda tévedés: a hibrid szedán adományokat gyűjt Afrika szárazság és éhség sújtotta területeinek megsegítésére.


Zombivadász: Rangidős veterán az újdonságok között ez a Hyundai Elantra kupé, hiszen már tavaly nyáron bemutatták. Finom bájából, nőies eleganciájából viszont máig nem veszített a The Walking Dead című kultikus sorozathoz készített élőhalott-pusztító gépezet.


Giga-matchbox: Tavaly újra megépítették, de ez az eredeti: a Hot Wheels játékautók stílusában, részletekbe menő pontossággal kivitelezett Camaro, 1968-ból. Igen, nyithatóak az ajtajai, és nem, nem csak drótszál a tengelye. Nagyra nőtt gyerekek ma is örömmel tologatnák.


Űrlények ellen: kisebb átalakítások tették a Dodge Charger-t hatékony bolygóvédő járőrkocsivá. A Defiance című, áprilisban induló űrlényes-megszállós sorozathoz (ld. alább) tervezett autó dizájn-tanácsadója nyilván Mad Max volt, sajátos védőrácsaival talán az apokaliptikus moszkvai közlekedésben is helyt állna a járgány.

Szuperzsaru: Az Illionis-állambeli Itasca neve összefonódott a Subaru-val. A Guinness szerint itt rendezték a világ legnagyobb Subaru-találkozóját, és ennek örömére a városka rendőrőrse két Imprezát kapott az importőrtől, hogy stílusosan felügyeljék a rendet. Most felélesztették a hagyományt.


Pici dúvad: A Fiesta ST (197 LE) alapjaira épülő, de abból nem sok mindent megőrző szépség a GRC ralikrossz világkupa idei évadára készült. Ezzel megy Ken Block is.


Jégre, Chevy!: Becs'szóra az utolsó Camaro, ezúttal tető nélkül. A helyi jégkorong csapat, a Chicago Blackhawk dicsőségét hirdető kabrió hűtőrácsát a hokisok kapusmaszkjáról mintázták.


Turbina: Nem, ezt a Chrysler 300S-t nem gázturbina hajtja, de a gyár valamiért úgy gondolta, ezzel emlékezik meg arról a ’67-es tanulmányautóról, amit viszont igen. A galériában megmutatjuk.