A 2013-as Dakar kedden az argentínai Córdoba és La Rioja közötti 632 kilométeres etapon folytatódott, melyen 353 kilométer volt a mért szakasz.
Az autósoknál a fő rivális, Nasszer Al-Attijah kiesése után az összetettben élen álló Stephane Peterhansel már biztonsági játékot játszik, a 11. Dakar-győzelme felé haladva kedden a 3. helyen ért be. Előtte MINI-s csapattársa, Nani Roma futott be a második helyen, míg a nap hőse a BMW X3-at vezető argentin Orlando Terranova volt, aki hetedik dakaros indulásán megszerezte első szakaszgyőzelmét, méghozzá hazai pályán. 
Az összetettben az élmezőny már egyáltalán nem szoros, Peterhansel lazán vezet, a legközelebbi üldöző, a toyotás Giniel de Villiers 52 perces hátránnyal követi a második helyen, míg a szintén MINI-vel versenyző Leonyid Novickij lemaradása 1 óra 8 perc a harmadik helyen.
Hátrébb, a magyar indulók közül természetesen továbbra is a Szalay – Bunkoczi páros áll a legjobban, de egy igen nehéz nap után. A 180. kilométernél ugyanis a MINI-vel közlekedő Stephan Schott beleparkolt az Opel Mokka hátuljába körülbelül 50 km/órás sebességgel.  
“Nagy csattanás volt, Schott körülbelül ötvennel jött és pont belénk szállt” – mondta Szalay Balázs, miközben megpróbálta felmérni az autó hátuljában esett kárt. “Pedig milyen jól kezdődött a szakasz…”
Az Opel Dakar Team kettőse Eric Vigouroux után rajtolt el a gyors, technikás pályán, s együtt száguldottak békésen, vonatban, amikor a Buggy, amely a francia előtt indult, félreállt kereket cserélni. Akkor megnyílt a pálya, és elkezdhettek magasabb fokozatba kapcsolni, de Vigouroux még mindig Szalayék előtt volt, úgyhogy a porban nem láttak meg egy balkanyart. 
“Túl gyorsan érkeztünk, és nem vettük észre a kanyart. Kicsúsztunk a pályáról, egyenesen be a sziklák közé. Előre nem lehetett menni, mert a motorháztetőnél is magasabbak voltak a sziklák, megpróbáltam hát tolatni, de elsőre nem sikerült. Akkor érkezett meg Schott, ő sem látta meg a kanyart…” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, a német náluk is rosszabbul járt, mivel neki kilyukadt a hűtője és elfolyt belőle az összes víz.  
Az Opel Mokka szerencsére menetképes maradt, így Szalayék ki tudtak jönni a pályáról, de veszítettek körülbelül tíz percet, s majdnem ugyanannyi helyet is a szakaszon. Az összetettben azonban megtartották 26. helyüket. 
Komoly sérülést a páros egyik tagja sem szenvedett, Szalay Balázs elmondta, a baleset pillanatában még mindketten be voltak kötve, úgyhogy neki meghúzódott egy kicsit a nyaka és fájt a feje, de mire a táborba értek a fejfájás elmúlt. Bunkoczi sérülése látványosabb volt, de szerencsére az sem súlyos. 
“Elharaptam a számat, úgyhogy jött belőle a vér. Emellett én is meghúztam a nyakamat, az egy kicsit jobban fáj. Mázli, hogy még nem szálltunk ki a kocsiból és hogy mind a ketten be voltunk kötve, hiszen egy kéttonnás versenyautó érkezett meg belénk ötvennel” – nyilatkozta a navigátor.
A Sandlander Dakar Team mindkét egysége tempósan, de a biztonságra is ügyelve teljesítette a keddi napot.
“Szerencsések vagyunk, hogy ma az eddigiekhez képest sokkal előbbi pozícióból tudtunk rajtolni, így végig nappal versenyeztünk és nem értek utol bennünket a kamionok sem. Tudtunk úgy menni, hogy ne gőzöljünk be, mégis jól haladjunk. Aki gyorsan ment a szerpentines, sziklás utakon, az akkorát bukott, mint amikor a nyulat karikára lövik” – összegezte a napot Sebestyén Sándor. 
“Boldogok vagyunk, hogy a tizedik napot is megcsináltuk és külön büszkék vagyunk a szériaautók között elért eredményünkre. A Toyotának egyébként nincs problémája – és nekünk sincs azon kívül, hogy porosak vagyunk. Átestünk a holtponton!” – jelentette ki Sebestyén, aki arra utalt, hogy a szervezők által először hétfőn kiadott kategória-rangsorban a Sandlander két Toyotája a 6-7. helyen áll.
Az UNIQA Safety Cart vezető Pócsik László elmondta, olyan szakaszokon jártak, amik akár Erdélyben is lehettek volna egy fennsíkon, mások pedig a Kiskunságon is elfértek volna, vagyis – a pálmafákat leszámítva – elég európaias volt a környezet volt. 
A Sebestyén Sándor – Bognár József kettős a 70. helyen teljesítette a szelektívet, Pócsik László, Farkas Nándor és Szaller Zoltán 4 másodperccel Sebestyénék után ért célba. A két alakulat továbbra is őrzi az összetett 6. és 7. helyét a T2-es dízelautók kategóriában. A teljes összesítésben a 73-74. helyen állnak.
A motorosoknál a végső győzelemre már teljesen esélytelen, de a részsikerekről egyáltalán nem mondott le a Joan Barreda, aki kedden idei negyedik szakaszgyőzelmét aratta. A huqvarnás spanyol mögött a címvédő Cyril Despres futott be 1:15 hátránnyal, a 3. a portugál Paulo Goncalves lett.
Az összetettben fordult az állás, Despres átvette a vezetést KTM-es csapattársától, Ruben Fariától, aki másfél perccel van hátrébb. A 3. a szintén KTM-mel versenyző chilei Francisco “Chaleco” Lopez, hátránya 13 perc. 
A quadoknál két lengyel fogott közre egy chileit az élen, Lukasz Laskawiec nyerte a szakaszt, Ignaciao Casale és Rafal Sonik előtt. Az összetettben élen álló Marco Patronelli nem sietett, bő hat perc hátránnyal a hatodik helyre hozta be a Yamaháját, de megteheti, hiszen műszaki hibán, baleseten kívül nincs mitől és kitől tartania 1 óra 27 perccel áll Casale előtt.
A kamionosoknál a kamazos Andrej Karginov győzött – idén már harmadik alkalommal. Ezzel a negyedik az összetetten, az élen továbbra is csapattársa, Eduard Nyikolajev áll. Az Opel Dakar Team versenykamionjával száguldó Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert trió a 22. helyen teljesítette a gyors szakaszt és a 26. helyre lépett előre az összetettben.
Szerdán a mezőny a La Rioja és Fiambalá közötti 481 kilométeres szakaszt (ebből 219 km gyorsasági) teljesíti majd.
A 2013-as Dakar-rali állása: 10. szakasz, Cordoba-La Rioja, (632 km/353 km gyors)

Autósok
1. Orlando Terranova, Paulo Fiuza (argentin, portugál, BMW) 3:57:58
2. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, MINI) + 0:02:07
3. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, MINI) + 0:02:19
…26. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) + 0:36:21    
…70. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) + 1:37:44
…71. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) + 1:37:48
    
Motorosok
1. Joan Barreda (spanyol, Husqvarna) 4:43:14
2. Cyril Despres (francia, KTM) + 0:01:15
3. Paulo Goncalves (portugál, Husqvarna) + 0:02:44
Összetett

Autósok
1. Peterhansel, Cottret 28:12:00
2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) + 0:52:38
3. Leonyid Novickij, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) + 1:08:40
…26. Szalay Balázs, Bunkoczi László + 9:32:44
…73. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) + 26:43:21
…74. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) + 26:54:05
    
Motorosok
1. Despres 30:47:04
2. Ruben Faria (portugál, KTM) + 0:01:37
3. Francisco Chaleco López (chilei, KTM) + 0:13:41