A Mercedes Benz berlini divathetére időzített világpremierje előtt rövid látogatást tett Detroitban a B-osztály gonosz ikertestvére: a CLA minden, ami a józan, megfontolt, unalmasan ésszerű kis egyterű nem. Megjelenésében a rendkívül népszerű CLS kupé-limuzin formai eszköztárából építkezik, oldalfalának három éles törésvonal ad markáns karaktert, a sportos lankában végződő tető ívét elegáns, kupés lámpatestek fogják csokorba.

A sportkivitel határozottan agresszív, de a spoilermentes alapverzió sem hétköznapi.

Az új dizájn szerint, csaknem függőlegesen kialakított orr, és az abban foglalt, egyedi elrendezésű LED-ekkel gazdagított lámpatestek agresszív, határozott kiállást kölcsönöznek az autónak. Robusztussága azonban csalóka: különféle aerodinamikai trükköknek (burkolt fenéklemez, speciális keresztmetszetű tetőoszlopok, recés szélű légterelő lapok a kerekeknél, stb.) köszönhetően a CLA közegellenállási együtthatója mindössze 0,23.

A nyártól kapható CLA 180 BlueEfficiency verzió ebből hihetetlen módon további egy századot lesz képes lefaragni – a 0,22-0,23-as légellenállási adat világrekord a szériagyártású autók között.

Háttámlával egybe épített fejtámaszok, retro stílusú, mintás kárpitok.

Háttámlával egybe épített fejtámaszok, a márka régi módija szerinti, színes kárpitok.


Az utastérben ugyancsak a tavaly áprilisban, az előtanulmányon megismert környezet fogad. A kétszemélyes hátsó üléspad helyébe ugyan három (vagy inkább 2+1) személyes ülés került, és a befújt levegő hőmérsékletét jelző LED-gyűrűk is lekerültek a légbeömlőkről, utóbbiak helyett viszont opcióként megrendelhető az a különleges, száloptikás kiegészítő, amely az első ülések háttámlája és azzal egybe épített fejtámasza közötti rést világítja meg derengő fénnyel.

Amolyan kompakt zászlóshajóként persze a CLA nem éri be látványelemekkel. Biztonsági felszereltsége több mint példás, az adaptív és aktív (beavatkozásra is alkalmas) kormányműtől kezdve a korábbi 30 helyett immár 7 km/óráig hatásos, ráfutásgátló vészfékrendszeren át az álmosság-figyelőig (mindhárom alapfelszerelés), a sávban tartó automatától az adaptív távolsági fényszórókon át az elöl 20, hátul 15 mm-es ültetést hozó sportfutóműig.

Ismerős, de cseppet sem unalmas a CLA belső kialakítása.

A 4,63 méter hosszú, 178 m széles, 1,44 m magas CLA kezdetben négyféle motorral kapható: CLA 180 (122 LE), CLA 200 (156 LE) és CLA 250 (211 LE) benzines kivitelben – egytől egyig közvetlen befecskendezéssel -, valamint a 170 lóerős 220 CDI dízellel A két legerősebb motorhoz kapcsolódó 7G-DCT váltó az új fejlesztésű 4Matic összkerékhajtási rendszer kiépítését is lehetővé teszi.
Markáns ívek adnak új lendületet az oldalfalnak. A parkolórobot párhuzamosan és merőlegesen is be tud állni.


Progresszív fiatal közönségnek szánt autó nem lehet meg fejlett online szolgáltatás-csomag nélkül. A teljes körű iPhone csatlakoztatást magától értetődően kínáló CLA palettáján a barátokat egymásra találását segítő, tartózkodási helyet megosztó funkció, Siri hangvezérlés, Facebook és Twitter-integráció is szerepel.

A kecskeméti gyártású CLA piaci forgalmazása áprilisban veszi kezdetét, megrendeléseket azonban már most felvesznek az autóra.