A 2013-as Dakar hatodik, csütörtöki napján a chilei Aricából Calamába ment a mezőny, 769 km-t kellett megtenni, amelyből 454 km volt a mért szakasz.
Az autósoknál Nasszer Al-Attijah 50 százalékosra emelte az idei sikerrátáját, amikor 3. és 4. után megnyerte a mostani szakaszt is. A katari versenyző a Red Bull buggyval nyolc és fél percet adott a fő riválisnak, a MINI-t hajtó Stephane Peterhanselnek, így bár a francia Dakar-legenda még vezet az összetettben a különbségük hajszálnyira, bő egy percre csökkent. A harmadik Robby Gordon lett a Hummerrel.
Nem volt jó napja a toyotás Giniel de Viliers-nek és a Peterhanselhez hasonlóan MINI-t vezető Nani Romának, a 71. kilométernél mindkét autó hosszabb időre elakadt. A nap fő vesztese Carlos Sainz volt, aki a ugyan már nem volt esélyes, de eddig még versenyben maradt, most azonban végleg kiszállt. A kétszeres rali-világbajnok spanyol pilóta és navigátora, a német Timo Gottschalk 181 kilométert tett meg a 438 kilométeres hatodik etapból, amikor feltehetően a Red Bull buggy motorhibája miatt meg kellett állnia. Sainzot és társát a szervezők helikopterrel szállították a csütörtöki szakasz célállomására, Calamába. 
A 2010-es Dakar-győztes Matador idén egy év kihagyás után tért vissza, de könnyen lehet, hogy a mostani volt az utolsó szereplése.
A Dakar-veterán Szalay Balázs is műszaki hibával küszködött csütörtökön, az Opel Mokkát kormányszervó nélkül kellett végigvinni a szakaszon. Büntetés is várhat a Szalay – Bunkoczi párosra.
“Tönkrement valami a kormányszervóban, és ettől úgy beállt a kormány, hogy meg sem lehetett mozdítani. Szerencsére annyiban megkönyörült rajtunk a Mokka, hogy a dűnesoron még átment és csak azután mondta be az unalmast a szervó, így nekiállhattunk szerelni. Mindent megpróbáltunk, tanácsot kértünk a szervizes fiúktól telefonon, de nem jutottunk semmire, úgyhogy végül levágtuk a szíjat, és szervó nélkül mentünk tovább, aminek az élvezeti értéke nem volt túl magas, mert a kormánnyal minden egyes kanyarnál hatalmas küzdelmet kellett vívnom” – mondta Szalay.
“A fiúk is mindent megpróbáltak, de végül arra jutottunk, hogy alighanem a kormányművel lehet baj, mert semmi sem változott, továbbra sem működött a szervó. A második szakaszon volt egy hatalmas homokhegy, de amikor arra kellett volna felmenni, a kormány éppen megmakacsolta magát, úgyhogy vagy tízszer kellett tolatnom, mire végre feljutottunk. Eddig ez volt a legkeményebb napunk, nagyon elfáradtam.”
Noha a dél-amerikai verseny csütörtök esti értékeléséből ez még nem derült ki, a Sandlander Dakar Team mindkét egysége célba ért és már úton vannak a pénteki összekötő szakaszon.
A két magyar csapat helyi idő szerint éjjel fél 1-kor ért a táborba: nem vállaltak felesleges kockázatot, inkább a biztonságos célba érést tartották szem előtt. Pócsik László csapatfőnök elmondása szerint a tegnapi hosszú szelektív szakasz első részén a porszerű fesh-fesh homokkal kellett megküzdeni, de a mintegy 80 kilométeres utat annyira átformálták a kamionok és a mezőny többi része, hogy finoman szólva sem volt egyszerű közlekedni.
“Bonyolította a helyzetet, hogy kaptunk egy defektet, és a leszakadó gumi letépett egy elektromos vezetéket, amitől többé-kevésbé megszűnt az összkerékhajtás – mindez a dűnék kellős közepén” – mondta az UNIQA Safety Car pilótája.
A két részre osztott speciál második részére már koromsötétben ért oda a 405-ös és a 455-ös rajtszámú magyar alakulat, így vissza kellett venni a tempóból. A gödrös, lyukas utak hamar bosszút álltak a száguldó ellenfeleken: a sötét árkoknál 30 kilométeren belül 6-7 autó számára ért véget az idei megmérettetés.
A sandlanederes egységek hivatalos helyezése továbbra sem szerepel a Dakar honlapján.
A motorosoknál is triplázással zárult a nap: a hazai menő, Francisco “Chaleco” Lopez nyert. A chileinek kedden ugyan nem volt jó napja, de lehetséges, hogy most feltámadásba kezd az otthoni szakaszokon.
Az összetettben élen álló, és szerdán az első két helyen befutó két yamahás francia Olivier Pain és David Casteu nem remekelt a 6. szakaszon, a KTM-ek taroltak, hiszen Lopez mögött három másik márkatárs, a portugál Ruben Faria, a címvédő Cyril Despres és az amerikai újonc, Kurt Caselli futott be.
Összetettben továbbra is Pain vezet, mögötte Despres, Casteu, Lopez és Faria áll, még a portugál hátránya is csak nyolc és fél perc.
A quadosok között is hazai sikert ünnepelhettek, Ignacio Casale futott be elsőként a Yamahával, megelőzve az argentin Marcos Patronellit. Mivel a korábbi fő üldöző, Sebastian Husseini szerdán nagyon sokat veszített, így most Casale lett a favorit Patronelli ellenfele, hátránya azonban így is 11 perc.
A kamionoknál az élen álló Gerard de Rooy szerdán már elkezdhetett aggódni, ugyanis a kamazos Eduard Nyikolajev eléggé megközelítette, ezúttal a veszélyes ellenfelek nem voltak olyan jók, és az 5. szakasz győztese, a csapattárs Hans Stacey is időt veszített.
Az összetettben de Rooy őrzi a vezetést az Ivecóval, Nyikolajev hátránya 18 perc, a 3. helyen álló Ajrat Margyejevék pedig már fél órával vannak lemaradva. Az Opel Dakar Team versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert trió a 34. helyen teljesítette a szakaszt, összetettben is ugyanott áll.
Pénteken Calama és Salta között az autósokra és a kamionosokra 751, a motorosokra és a quadosokra 803 km vár, a mért szakasz minden kategóriában 218 km lesz.
A 2013-as Dakar-rali állása: 6. szakasz, Arica-Calam, (769 km/454 km gyors)

Autósok
1. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Buggy) 3:32:08
2. Stephane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mini) + 0:08:36
3. Robby Gordon, Kellon Walch (amerikai, Hummer) + 0:13:52
…72. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) + 3:59:38
Motorosok
1. Francisco López (chilei, KTM) 3:36:21
2. Ruben Faria (portugál, KTM) + 0:02:34
3. Cyril Despres (francia, KTM) + 0:03:48
 
Összetett

Autósok
1. Peterhansel, Cottret 14:36:16
2. Al-Attijah, Cruz +0:01:18
3. De Viliers, von Zitzewitz + 0:42:31
…30. Szalay, Bunkoczi + 7:03:29
Motorosok
1. Olivier Pain (francia, Yamaha) 15:35:23
2. Despres + 0:02:22
3. David Casteu (francia, Yamaha) + 0:04:48