Hosszúra nyúlt, az össznépi pecsétgyűjtögetés, de végül az Opel Dakar Team és a Sandlander összes versenyjárműve átesett az adminisztratív és technikai ellenőrzésen – vagyis kész a 2013-as Dakar-ralira.


Mivel Szalay Balázsnak ez már a 12. Dakarja, akár meg is szokhatta volna a papírmunkát, s talán meg is szokta, de attól még meg nem kedvelte. S ezúttal nehezítő körülmény volt, hogy a csapat három versenyautót (pluszban egy szerb és egy bolgár párost) nevezett a versenyre, vagyis amikor elkezdődött a pecsétgyűjtési akció, harminc ember mozgott egyszerre asztaltól asztalig. Egészen addig, amíg mindent rendben nem találtak, amíg meg nem volt a biztosítás, a GPS, a biztonsági felszerelések, az orvosi ellenőrzés stb.  

Pócsik László és Sebestyén Sándor január 1-jén kora reggel az elsők között hozták el az autóit a kikötőből, s attól kezdve két nap feszített munka várt a szervizcsapatra. Biztonsági okból ugyanis módosítottak az üzemanyag-ellátó rendszeren: egy kiegészítő tankot szereltek be mindkét versenyjárműbe, hogy a hosszabb szakaszokon se legyen gond.

Bár ezután már sima út vezetett a parc ferméig, vagyis a rajt előtti zárt parkolóig, de mégis igen hosszúra nyúlt. A gépátvétel helyi idő szerint szerda délután háromnegyed 5-kor kezdődött volna a csapatnak, a szervező szakemberei azonban minden egységnél betűről betűre ellenőrizték a szabálykönyvben foglaltakat. Az eljárás az este 11 órai zárás után csütörtök reggel folytatódott, a Land Cruiserek viszont végül kiállták a próbát.


Miután az utolsó matrica is a helyére került, a versenygépekkel beálltak a zárt parkolóba, ahonnan majd csak közvetlenül a rajt előtt jöhetnek ki a járművek.  

A versenyzők végighallgatták a szervezők intelmeit, a gyorshajtásokról, hogy bizonyos szakaszokon borsos büntetés jár például a sebességtúllépésért, de nemcsak pénz és időbüntetés, hanem extrém esetben akár kizárás is. Beültek a GPS-oktatásra, ahol elmagyarázzák többek között a Sentinel használatát. Ezt a rendszert a biztonság érdekében fejlesztették ki. Van rajta egy kék gomb egy piros és egy zöld.

 Ha valamiért megáll a versenyző a szakaszon (mondjuk kereket cserélni), meg kell nyomnod a zöldet, hogy a rendezők tudják, nincs baja. Ha valaki megsérül az autóban és orvost hív, akkor a piros gombot kell használni, majd a kéket, amely segítségével beszélni tud a rendezőkkel. Ugyanez a metódus abban az esetben is, ha valaki más sérül meg.

Érdekesség, hogy ha olyan nagy baleset történik, amelynek következtében a versenyzők nem tudják használni a technikai eszközöket, három perc elteltével a Sentinel automatikusan jelez a szervezőknek.