A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve alapított saját versenyműhelyt Szalay Balázs, azóta ott készülnek a csapat versenyautói, így ott épült meg annak idején 2003-ban az első Frontera, 2006-ban az első Antara és 2012-ben az első Mokka is. Ezt a típust idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsőt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép.

“Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka” – mondta büszkén Szalay Balázs. “Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”

 


“Ahogy az Opel fejlődik, úgy kell fejlődnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort is kapott az autó, egy 6,2 literes, 380 lóerős blokk van a gépben valamint továbbfejlesztettük a hűtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt” – mondta Szalay, akit mindig is lenyűgözött az újdonság varázsa, így már alig várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát.   

A csapat ma reggel indult útnak, a hosszú hajóút Peruig tart majd, és remélhetőleg sikerül az eddigieknél is komolyabb eredményt elérni a januári nagy  versenyen.

Szalay Balázs az eddigi 11 versenyén hét alkalommal ért célba, jelenlegi navigátorával Bunkoczi Lászlóval pedig mind a hat alkalommal eljutott a végállomásig. A magyar páros tavaly érte el eddigi legjobb eredményét, a huszadik helyen végzett a Dakaron.

A viadalt az ötödik alkalommal bonyolítják le Dél-Amerikában. A legutóbbi megmérettetéshez hasonlóan a mezőny január 5. és 20. között ezúttal is három országot szel át és több mint nyolcezer kilométert tesz meg. A verseny a perui Limában rajtol, majd Argentína érintésével Santiago de Chilében fejeződik be.