Újabb drasztikus költségcsökkentésre szánta magát a Ford Európában. Azt követően, hogy bejelentették, az év végén kiszállnak a rali-világbajnokságból, bezárják a Genkben lévő gyárat is.

A társaság szerdai közlése szerint a bezárás közvetlenül 4300 dolgozót, illetve a beszállítóknál 5000 munkahelyet érint. A Ford azzal indokolta a döntést, hogy az európai autógyártást új alapokra kell helyezni a piaci igények változásával összhangban, a versenyképesség javítása érdekében. Magyarul felesleges kapacitás van a gyártásban, miután az európai autóeladások mélyrepülésbe kezdtek.

Az átalakítás jegyében a Ford Mondeo, az S-Max és a Galaxy gyártását a spanyolországi Valencia tartományba, onnan a C-Max és a Grand C-Max összeszerelést a Saar-vidéken lévő Saarlouisba helyezik át.

A Ford sok más autógyárhoz hasonlóan megszenvedi a kereslet csökkenését: az egész európai iparágban 2007 óta 20 százalékkal esett vissza az eladás, az új autók értékesítése 20 év óta a legalacsonyabb szinten van. A Ford 716 ezer személygépkocsit adott el az Európai Unióban az idei év első kilenc hónapjában, míg tavaly ugyanezen időszak alatt 819 ezret, 12,6 százalékos a csökkenés.

Két éven belül már a második autógyár zárja be kapuit Belgiumban: 2010 októberében az Opel számolta fel antwerpeni üzemét, ahol 2500-an dolgoztak. Nem véletlen, hogy Belgiumból távoznak a gyártók, a dolgozók nagy jövedelme drágává teszi a gyártást.