Egy héttel azután, hogy a Francia-ralin megnyerte sorozatban kilencedik világbajnok címét Sebastien Loeb, már Szardínián járta az utakat, hogy felírja a pályákat, amelyeken holnaptól száguldanak a rali-világbajnokság résztvevői.

Miután 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remó-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztek nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatoknak feltérképezni a verseny különleges kihívásait. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.

Négy győzelmével még mindig Sebastien Loeb a hétvégi rali favoritja még akkor is, ha számára már nincs nagy tétje a versenynek. Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen még nem nyert idén, így mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, még az is lehet, hogy csapat ezúttal a finn pilótát segíti jobban a hőn áhított siker elérésében a finn által kedvelt murván.


Örömünnep helyett rali 2 Az egyéni világbajnokság bronzérmes helyére pályázó Jari-Matti Latvala, Mads Östberg és Petter Solberg az utolsó két ralin minden bizonnyal beletad apait-anyait a győzelem érdekében. Nehéz megmondani, hogy e három klasszis közül kinek van nagyobb esélye a hétvégén. Latvala nyert már Szardínián 2009-ben, s ráadásul a legutóbbi murvás futamon, Walesben is ő győzedelmeskedett. Igen ám, de a feltörekvő tehetség Mads Östberg és a hatalmas rutinnal rendelkező Petter Solberg sem futott rossz időt Nagy-Britanniában.

A két gyári fordos pilóta mindenestre elég eltökélten hajt majd a győzelemre. Mivel a világbajnoki címek elkeltek, Latvala szerint most az egyetlen célja az első hely lesz, hiszen már nincs rajta az egész éves világbajnoki üldözés nyomása. “Így megváltozott a helyzet az utolsó két ralira. A célunk eddig is a győzelmek megszerzése volt, de mivel már nem igazán számít, hogy pontszerző helyen érünk-e célba, így az egyetlen esélyünk már csak a győzelmek megszerzése lehet” – szögezte le a Ford finn pilótája. “A győzelem számít egyedül” – tette hozzá eltökélten Solberg.
Örömünnep helyett rali 3
A raliról

A 2012-es Olasz-rali négy napon át tart, a csütörtökön megtartott szabadedzés és időmérő után két szakaszt is rendeznek, majd verseny péntektől vasárnapig folytatódik. 16 gyorsasági szakasz szerepel a programban, amelyek 306,04 km-t tesznek ki.

Pénteken Sassari szervizpontja körül zajlanak majd az események, szombaton a versenyzők a Monte Acuto térségben versengenek. Eredetileg vasárnapra beraktak a szervezők egy 50 km-es szakaszt, de annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket, inkább kétszer teszi meg a mezőny a Gallura gyorsasági szakaszt. A második menet számít a külön pontokért zajló Power Stage-nek. A tradicionális befutó Porto Cervóban lesz idén is.

Míg a gyári csapatok két autót használnak versenyzőként, hogy biztosítsák a tökéletes felkészítést, a privátoknál nincs ilyesmire pénz. Ezért aztán pl. az M-Sportnál Mads Ostberg és Jevgenyij Novikov autóinak átalakítására mindössze négy nap állt rendelkezésre. Nem kis munkáról van szó, hiszen a Francia-rali aszfalton, a Szardínia-rali murván zajlik. Cserélni kell a sebességváltót, a futóművet, lengéscsillapítókat, fékeket stb.  

A világbajnokság állása a Francia Rali után:

Pilóták:

1. Sebastien Loeb        Citroën WRT            244 pont
2. Mikko Hirvonen         Citroën WRT            173 pont
3. Jari-Matti Latvala     Ford WRT                131 pont
4. Mads Östberg          Adapta WRT            125 pont
5. Petter Solberg         Ford WRT                119 pont
6. Jevgenyij Novikov     M-Sport Ford WRT      69 pont

Gyártók:

1. Citroën WRT            388 pont
2. Ford WRT                259 pont
3. M-Sport Ford WRT    137 pont
4. Citroën Junior WRT     72 pont
5. Adapta WRT              71 pont
6. Qatar WRT                63 pont

(Forrás: Amber PR)