Elkészült, kipróbálták és most készen áll arra, hogy átadják vevőjének a 001. számú Nissan Juke-R-t. Az autó annak a limitált sorozatnak az első darabja, amelyet azt követően gyárt le a Nissan, hogy a prototípus óriási siker lett. Dubajban mutatták be a tanulmányt, a helyi gazdagok pedig akartak belőle otthonra. A pénz beszélt.


A kocsit a brit RML-csapat építi, amely többek között a WTCC-ben versenyző, világbajnok Chevrolet Cruze versenyautókat is készíti. Szakéretlmükre szükség is van, hiszen a Juke-R sokkal inkább versenyautó, mint utcai járgány annak ellenére, hogy rendszámot kap. A karosszériája a Juke-tól érkezik, a hajtáslánc viszont a Nissan GT-R-é.

Szélessége közel 15 centivel nagyobb a normál modellénél, a nyomtáv elöl 6, hátul majdnem 10 centivel szélesebb. Az autó tömege a megfelelő bukócsövezés és a padlólemez erősítései miatt 1,8 tonna, ami 400 kilóval múlja felül a széria modellekét.

Utcán az 545 lovas Nissan-fenevad 3


Azonban még ez a jókora tömegnövekedés sem akadálya a hihetetlen gyorsulásnak, ami a GT-R-ből átvett, 3,8 literes biturbó V6-os motor érdeme. Ráadásul a sorozatgyártású változat teljesítménye még a koncepcióautóénál is nagyobb, a korábbi 485 helyett az új motor 545 LE-t ad le. Ennek és a szintén a GT-R-ből származó duplakuplungos váltónak, valamint az elektronikus vezérlésű összkerékhajtásnak köszönhetően szédületes a menetteljesítmény: 0-ról 100 km/h sebességre a becslések szerint 3 másodperc alatt gyorsul fel az autó, legnagyobb sebessége pedig 275 km/óra

Bár a végsebesség a magas karosszéria miatt nem ütős, de a Juke-R gyorsulásban olyan szupersportkocsikat aláz, mint a Porsche 911 Turbo, a Lexus LFA, vagy a Ferrari 599 GTO. Az árát nem hozták nyilvánosságra, de állítólag abban is bőven ráígér az említett autókra, 100 millió forint feletti összegről suttognak.

Akinek nem futná az egyedi Juke-R megvásárlására, annak is juthat sportos Juke, mert a Nissan házi sport- és versenyrészlege, a Nismo segítségével készült egy köztes megoldás. A Juke Nismo turbómotorja 200 lóerőt kínál, 2013-tól Európában is elérhető.