A 2012-es Francia-rali szombati programja:

SS9 Massif des Grands Crus – Ungersberg 1 – 18,16 km
SS10 Pays d’Ormont 1 – 43, 45 km
SS11 Pays de la Haute Bruche 1 24,04 km
SS12 Klevener 1 – 10,75 km – (törölték)

SS13 Massif des Grands Crus – Ungersberg 2 – 18,16 km
SS14 Pays d’Ormont 2 – 43,45 km
SS15 Pays de la Haute Bruche 2 – 24,04 km
SS16 Klevener 2 – 10,75 km

Napos időben, száraz pályán, hét szakasszal folytatódott szombaton a 2012-es Francia-rali. Elvileg nyolcat terveztek, de a 12-es szakaszra olyan sok néző szeretett volna eljutni, hogy biztonsági okokból a szervezők jobbnak látták, ha etapként teljesíti a mezőny.

Sebastien Loeb, a Citroën versenyezője ott folytatta szombaton, ahol pénteken abbahagyta, a délelőtti első körben megnyert két szakaszt a háromból, és a harmadikon is csak minimálisan maradt el első számú ellenfele, Jari-Matti Latvala mögött. A csata tehát folytatódott.

A finn is jól kezdett, hiszen az első szakaszon a második volt és a délelőtt harmadik szakaszát ő nyerte. A gondot a második (SS10) okozta, ahol lecsúszott az útról és közel húsz másodpercet veszített. Míg reggel még tűzközelben volt, a napközbeni szervizben már fél perc volt a hátránya.


Loeb 61 kilométerre a bajnoki címtől 2 Délután ugyanígy 2:1 arányban osztoztak a szakaszgyőzelmeken, illetve egy jutott Mikko Hirvonennek is. A félperces különbség viszont megmaradt közöttük, ami pedig már lehetőséget biztosít Loebnek, hogy a zárónapon taktikázzon, az itiner felkiáltójeles helyeit megtisztelje.

“Jó volt a mai nap, problémamentes” – mondta Loeb. “Éreztem a nyomást egész nap, de egyáltalán nem kockáztattam, mivel nem szükséges nyernem ahhoz, hogy világbajnok legyek. Lehet eső és trükkös időjárás is holnap, szóval lehet nagyszerű nap a Citroënnek, de ugyanúgy lehet nehéz is a zárónap.”

Latvala továbbra sem a sebességet hiányolja magától, hanem a kiegyensúlyozottságot.  “Ma ismét jó volt a sebességem, persze csalódott vagyok, hogy hibáztam reggel” – mondta a finn. “Még mindig nem vagyok magabiztos a kanyarlevágásokon, ahol murva van az úton, de javulok. A holnapi szakaszok rövidek, szóval nehéz lesz támadni. Jobban hiszek a második hely megtartásában, mint a megpróbálni nyerni, ami szinte lehetetlen, kivéve, ha Loeb hibázik. Az autóm elég gyors, hogy megnyerje az versenyt, de a vezetőjének még fejlődnie kell.”

Latvalához hasonlóan a másik fordos, Petter Solberg is azt tervezte, hogy elkapja az előtte tanyázó citroënest, a harmadik helyezett Mikko Hirvonent. Neki sem sikerült, sőt még rosszabbul járt, kiesett a versenyből. A reggeli első szakaszon, az első szektorban a leggyorsabb volt, de aztán lecsúszott az útról és kidöntött egy telefonpóznát. A pózna majdnem nézőkre dőlt.

Solberg balesete

Solberget a felügyelők megrovásban részesítették, amiért meg sem próbált lassítani, amikor a szőlőtőkék közé került és nem látott, illetve, amiért győződött meg azonnal arról, hogy nem sérült-e meg valaki. Holnap a 10. szakaszon kiesett Nasszer Al-Attijahhoz hasonlóan visszaáll majd a versenybe.

Mikko Hirvonen ezzel nagyon egyedül maradt, hiszen az első kettő versenyébe nem tud beleszólni – Latvalától is fél percre van -, a mögötte állók pedig tőle is egyperces lemaradásban autóznak. Ő az egyetlen, aki megakadályozhatná Loeb bajnoki címét, de ehhez elébe kellene kerülnie. Önerőből aligha fog sikerülni.

Most Mads Ostbergé a negyedik hely, aki reggel még hatodik volt, de néhány figyelemreméltó szakaszeredménnyel előre lépett. A norvég elsősorban murván és havon érzi otthon magát, így ez a hely igazén kiemelkedő tőle, főként, hogy aszfaltspecialista Dani Sordót előzi meg. Thierry Neuville a hatodik, ám ha napközben nem késett volna a rajtról és nem kap 20 másodperc büntetést, mindkét ellenfelét előzné, 3,9 másodperccel áll Sordo és 8 másodpereccel Ostberg mögött. A belga a pályán egyértelműen gyorsabb volt, így holnap nagy eséllyel előrébb lép.

A legjobb tíz közé Ott Tanak, Jevgenyij Novikov, Chris Atkinson és Martin Prokop kerültek. A 11. hely a tavalyi győztesé, Sebastien Ogier-é. Az idén WRC helyett S2000 Škodával melegítő francia versenyző nagy csatét vívott csapattársával, Andreas Mikkelsennel, addig, amíg a norvég autójában háromhengeresre nem váltott a motor. A beugró pályaversenyzők, Yvan Muller és Romain Dumas ma a 15., illetve a 17. helyre kormányozták MINI WRC-jeiket.  

A 2012-es Francia-rali állása (16/22 szakasz):

1. Sebastien Loeb    Citroën Total WRT DS3 WRC 2 ó 54 p 33,4 mp M
2. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC +29,7 mp M
3. Mikko Hirvonen    Citroën Total WRT DS3 WRC +54,0 mp M
4. Mads Ostberg    Adapta WRT Fiesta RS WRC +1 p 46,4 mp M
5. Dani Sordo                  Prodrive MINI John Cooper Works WRC +1 p 50,5 mp
6. Thierry Neuville          Citroën Junior WRT DS3 WRC +1 p 54,4 mp M
7. Ott Tanak                  M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +2 p 32,0 mp M
8. Jevgenyij Novikov    M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +2 p 46,2 mp M
9. Chris Atkinson    WRC MINI Team Portugal JCW WRC +6 p 14,9 mp
10. Martin Prokop    Czech Ford National Team Fiesta RS WRC +7 p 46,7 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

M=konstruktőr

A 2012-es Francia-rali zárónapján hat szakasz, 61,54 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre, köztük az utolsó, a külön pontokért zajló power stage, amely éppen Sebastien Loeb szülővárosában zajlik. Ennyi választja el jelenleg kilencedik világbajnoki címétől a Citroën versenyzőjét.