Ősztől új motorok jelennek meg a BMW Hármas sorozatának kínálatában. Az így létrejövő egyik új modell a BMW 320i EfficientDynamics Edition. Ellentétben a normál 320i-vel, ahol 2,0 literes motort találunk, ebbe a változatba 1,6 literes turbós benzinmotor kerül. A motor 170 LE teljesítményt és 250 Nm nyomatékot mozgósít, amivel képes akár 7,6 másodperc alatt 100-ra gyorsítani a szedán, miközben a szabvány szerint beéri 5,3 liter benzinnel.


Vagyis majd egy literrel takarékosabb, mint a normál 320i. Ehhez természetesen kellett a motorvezérlés és a légellenállás optimalizálása, illetve hosszabb váltóáttétel és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok használata.

További újdonság a szedán kínálatában a 316i, amely a nevének megfelelő lökettérfogatú motort rejt, de turbóval. Teljesítménye 136 LE, nyomatéka 220 Nm. Hatfokozatú manuális sebességváltóval, illetve felárért nyolcfokozatú automatával szerelik a kocsit. 8,9 (9,2 aut.) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. A fogyasztása 5,8 liter (5,9 aut.) száz kilométerenként.

A 3-as Touringhoz is választhatók új motorok, így már kombiként is van 320i, négyhengeres 2,0 literes turbómotorral. A 184 LE, illetve 270 Nm nyomatékú motorral 7,5 másodperc alatt érhető el a 100 km/órás tempó, a száguldás vége pedig 233 km/óránál van. Fogyasztása hatfokozatú kézi váltóval 6,1 liter, nyolcsebességes automatával 6,4 liter.

Az eddigi 320d és 330d modellek mellett két új dízel is választható kombi karosszériával. Mindkét új változatban 2,0 literes motor szerepel. A 318d-ben 143 LE és 320 Nm, míg a 316d-ben 116 LE és 260 Nm a motor adatai. Szériafelszereltségként hatfokozatú manuális sebességváltó jár hozzájuk, felárért választható a nyolcsebességes automata.

Az erősebb motorral 9,2 másodperces sprintidő és 210 km/órás végsebesség érhető el, míg a szabványos cikluson 4,5 liter gázolajjal beéri a kombi. A gyengébb motor sem fogyaszt kevesebbet, viszont 11,2 másodperc kell a 100-as tempóhoz és 200-nál megáll a tudomány.