A dugódíj története a legszebb drámákat megszégyenítő módon hullámzik, épp mikor már mindenki kitombolta felháborodását, maga a parlament kaszálja el a megvalósulás küszöbére került felvetést. Az Országgyűlés pénteken 14 igen, 305 nem és 1 tartózkodás mellett leszavazta azt a módosító javaslatot, amely lehetővé tette volna a behajtási díj kivetését a fővárosban. Nemmel szavazott a javaslatra maga György István is, aki korábban Bagdy Gáborral (KDNP), a főváros pénzügyi főpolgármester-helyettesével közösen nyújtotta be a módosító javaslatot.

György István közleményében azt írta, 2009-ben az akkori városvezetés hozott olyan döntést, amelynek alapján a 4-es metró beruházását támogató európai bizottsági határozat előírta Budapest számára a dugódíj bevezetését. A jelenlegi vezetők “sem most, sem korábban” nem ragaszkodtak a dugódíj bevezetéséhez – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést, ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják, megfelelően elő kell készíteni.

Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten “idő előtti” a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célzó előkészítő tárgyalásokat is.

Újabb értelmetlen hercehurcán vagyunk túl tehát, mint azt korábban mi is kifejtettük a bevezetést szakmailag képtelenség megvédeni, és ez a fajta forgalomszabályzás nem lehet eszköz a főváros pénzügyi gondjainak enyhítésére.

forrás: MTI