Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!

Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!

1. A többnyire telerámolt autó miatt fel kell fújni a gumikat, a pótkereket is! A gumiabroncsok helyes nyomásértékét a tanknyílás fedelére vagy az ajtóoszlopra ragasztott matricán látni. Ha gázfeltöltéssel újraéleszthető a légkondicionáló, ezt feltétlenül érdemes megtenni, mert baleset miatt vagy fizetőkapunál kialakult torlódásban embert próbáló a kocsiban főni.

2. A mentők utcája – Dugó esetén a sáv belső illetve külső szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját, ha nincs vészsáv, ahol a segítők elhaladhatnak. Itthon is egyre többen tudják, hogy hirtelen torlódást látva nemcsak a fékbe kell beletaposni, de a vészvillogó bekapcsolásával a többieket is jó figyelmeztetni a veszélyre. A modern autók egy része ezt megteszi, de csak nagyon erős fékezésnél aktiválják maguktól a vészvillogót.

3. Forróságban vezetve könnyű ételeket fogyasszunk, és ne dőljünk be az energiaitaloknak: ha a fémdobozos rémségekkel korán elfüstöljük a tartalékainkat, akkor nem marad honnan meríteni, ha már nagyon fáradtak vagyunk.

4. Aki nagyobb társasággal utazik, ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez, nincs annál irritálóbb, amikor más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez kell igazodni, nem lehet saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást. Országúton hasznos megpihenni egy időre egy jó ritmusban vezetett autó mögött, de idővel vagy előzzük meg, vagy maradjunk le tőle, mert a vonatozás letompítja a reakciókat és ha a felvezető hirtelen fékez, az őt követő autóval könnyű beleütközni – vallja Székely Gyula vezetéstechnikai oktató.

5. És a végére a legfontosabb tanács: soha ne akarjunk előre kitűzött időre megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig. Nincs értelme sietni, mert a tengerpart, az óváros, a csúszdapark nem szalad el.