A Citroën is beszáll a világ legnépszerűbb autós szegmensébe, két autóval támadnak a kompakt szedánok között. Mifelénk a C-Elysée, míg Ázsiában a C4 L modellel próbálnak minél nagyobb ügyfélkört megszerezni.  


A C-Elysée (szürke) nem más, mint a nemrég bemutatott Peugeot 301 testvére, ezt is a fejlődő országok  piacaira, olcsóbb modellnek szánják. A két autó lényegében megegyezik, csak a márkaazonosításhoz szükséges minimális eltérések vannak, a lámpák, a hűtőmaszk, a lökhárítók mások.

Ennek megfelelően a C-Elysée is 4,4 méter hosszú, tengelytávolsága 2,65 méter, ami kellően tágas helyet eredményezhet a hátsó ülésen is. Csomagtartója 506 literes. Ugyanaz a motorkínálat a két modellnél, 1,2-es (75 LE) és 1,6-os (115 LE) benzines, valamint szintén 1,6 literes (92 LE) dízelmotorral készül a Citroën is. A dízel variáns 4,1 litert fogyaszt átlagosan. Az erősebb benzines esetében a manuális váltó helyett automata is kérhető.

Piactól függően szériafelszereltség lesz a négy légzsák, a blokkolásgátló és a menetstabilizáló. A kényelmet fűthető szélvédő, érintőképernyős GPS, tolatókamera fokozhatja. Nem mellékes, hogy nem a nyugat-európai utakra tervezték a járművet, futóművét és gumiabroncsait kifejezetten rosszabb minőségű utakra optimalizálták, az alvázra kiegészítő védőlemez került, a karosszéria- és a rögzítőelemek is megerősített anyagokból készülnek.


Spanyolországban készül majd a C-Elysée, ott, illetve Törökországban, Közép-Európában, valamint Algériában még 2012-ben megkezdődik a jármű forgalmazása.

Ehhez képest jóval komolyabb teljesítményű motorok kerülnek a C4-L-be (fehér). 1,8-as, 135 lóerős szívó, illetve 1,6 literes, 150 és 170 lóerős turbófeltöltős szerepel a programban. A C4 szedán változata az első sorozatgyártású Citroën, amelyet a márka kínai stúdiója tervezett. Láthatóan nem olcsó autónak készül, többek között a homorú hátsó szélvédő sem erre utal.  

Ez a kocsi 4,62 méter hosszú, tengelytávolsága 2,71 méter, ami kifejezetten nagy belsőt sejtet, hiszen tíz centivel nagyobb a tengelyek közötti hely, mint a normál C4 esetében.  A hátul utazók kényelmét szolgálja továbbá a 29 fokban dönthető üléstámla is. Csomagtartója ugyanakkor 440 literes.

Az autót ugyanabban a régióban készítik majd, ahol piacra is kerül: 2012-ben indul a kínai és 2013 elején az oroszországi gyártás.