Biztos gond lehet, ha az ember megveszi miden idők legerősebb C-Mercijét, a C63 AMG Black Series-t és mégis leelőzik. Pedig a versenypályára termett kupé 517 lóerős. A Väth megoldja, hogy bármelyik Ferrari lemaradjon a sivatagot kettészelő autópályán. Persze nem lesz olcsó, de kit érdekel?


A 6,2 literes V8-as motor maga lélegzik, miután az AMG-nél összeszerelik. A tuningcég viszont módosítja az oxigénellátást, kompresszort és levegő-víz hűtéses intercoolert vet be, míg a “másik oldalon” rozsdamentes leömlőt, sport-katalizátort és sportdobot használnak.  Az átalakítás után jöhet a motorvezérlés átírása. A teljes csomag egy egyszerűbb C-osztály árába, 38 500 euróba (kb. 11,5 millió forint) kerül.

Ezért persze le is tesz valamit az asztalra a Väth: majdnem 50 százalékkal nő a motor teljesítménye, eléri a 756 lóerőt. A tuningolt V8-as nyomatéka 800 Nm. Ettől viszont új tartományba lép az autó dinamikája, már a 4,2 másodpercről 3,6-ra javult 0-100 km/órás sprintidő is ütős, de az a tény, hogy 350 km/órás sebességre képes, igazán borzasztó.

Ez a tartomány az abszolút különlegességek helye, a Ferrari és a Lamborghini jelenlegi kínálatában nincs olyan, autó, ami elérné ezt a tempót.  De nehogy azt higgyük, valami egyedit tud a Väth, legföljebb csak konkurenciát állít a Brabus Bullit Coupé-nak, amely 800 lóerőt kínál hasonló kasztniban.

Persze a plusz 239 lóerő mellé érdemes kérni az állítható magasságú és feszességű futóművet, az elöl 405 milliméteres féktárcsákat, illetve a váltó kiegészítő hűtőjét. A 20 colos felnik, a sportkormány és a 400-ig kalibrált óra sem hangoznak rosszul, mondjuk az 3,2 millió, amit ez utóbbi háromért kér a Väth, azért nem semmi.