Az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt a részvevők motorjainak szempontjából a Nissan uralja, hiszen a benevezett mezőny negyede a Nismo által felkészített Nissan erőforrásokat használ. Az LMP2 kategória mezőnyében még dominánsabb a japán gyár jelenléte, a nevezők több mint a fele – 20-ból 13 autó – választotta a Nissan motort.

Az LMP2-ben a győzelemért küzdő versenyzők sorában lesz a Nissan által elindított, egyedülálló GT Akadémia két végzőse: Lucas Ordone, aki Playstation 3 játékosból vált a program keretében valódi autóversenyzővé. A korábbi Formula 1-es versenyzővel, Martin Brundle-el indul egy autóban.


A Nissan domináns jelenlétét ezen a június 16-17-i tartóssági versenyen az innovatív kísérleti versenyautó, a Nissan DeltaWing indulása koronázza meg. A járgány a szándékok szerint megváltoztatja az autóversenyzés arculatát, mert a hagyományos LMP kategóriához képest feleannyi üzemanyagot és gumiabroncsot fogyaszt el a verseny során.  

A DeltaWing minden egyes részletét a hatékonyságot szem előtt tartva tervezték: a légellenállási tényezője a fele egy hagyományos versenyautóénak, motorja 1,6-os turbós,  kisebb méretű és sokkal kisebb tömegű, mint a hagyományos Le Mans versenyautóké. Teljesítménye 300 LE, amivel 3,3 másodperc alatt gyorsulhat százra, végsebessége 315 km/óra.

Miután nem felel meg a bajnokság egyetlen létező műszaki előírásainak sem, 0-as rajtszámmal indul a “Garage 56”-ból, amelyet külön a kísérleti autóknak tartanak fenn.