Már a hazai Peugeot-szalonokban is megrendelhető a világ első nagy sorozatban gyártott dízel hibridje, amely részben a kompakt SUV-knak (Nissan Qashqai, Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 stb.), részben a Toyota Priusnak és ökoautó-társainak állít konkurenciát. Felszereltségtől függően 3,9-4,1 liter/100 km az új crossover szabványos átlagfogyasztása, miközben a 200 lóerős rendszerteljesítmény jó menetteljesítményeket ígér. Hogy ez így van-e, arról az autóMAGAZIN áprilisi számának nagytesztjében olvashatnak – keresse március 13-tól az újságárusoknál!

Szellemes, a két tengely közötti mechanikus kapcsolatot nélkülöző összkerékhajtásával (az első kerekeket dízel-, a hátsókat pedig villanymotor hajtja) csúszós útfelületen jobban elboldogul a hibrid a mezei 3008-asoknál, és felszereltsége is jóval gazdagabb. Ráadásul tisztán elektromos üzemmódban az akkumulátor töltöttségi állapotától függően akár 70 km/órás sebességre is fel tud gyorsulni.

Tudásának megfelelően nem olcsó a Hybrid4 vételára, a 99 g/kilométeres CO2-kibocsátású alapmodellért 9 290 000 Ft-ot kérnek, bár ennek csak később fut fel a gyártása. Azonnal megrendelhető viszont a nagyobb tömege és gördülési ellenállása miatt 104 grammos változat, amely az átfogó alapfelszereltségen túl head-up kijelzőt, merevlemezes navigációs rendszert és 17 colos alufelniket kapott, árcéduláján pedig 9 890 000 Ft szerepel.

Nem titkoltan elsősorban flottavásárlókra számít az importőr, amely tavaly 350 autós hazai hibridpiacon idén húsz darabot szeretne értékesíteni az új modellből. Komolyabb, de összességében szerény volumenre számít a gyártó más országokban, várakozásaik szerint európai átlagban a 3008-eladások tíz százalékát, évi 15 000 darabot tesz majd ki a takarékos csúcsmodell.

Az új modell belső égésű motoros, fronthajtású társaival azonos gyártósoron készül, és állítólag tízperces kitérőt jelent a hibrid komponensek beépítése. Magára a hajtásláncra a többi modelltől eltérően 5 év vagy 100 000 kilométer garanciát vállalnak.