Új kisautó kifejlesztésén dolgozik a Volkswagen a német Manager Magazin értesülése szerint. Az autót elsősorban az indiai és a kínai piacra szánja a cég. A kiszemelt vásárlói célcsoport a feltörekvő középosztály.  

A konszern berkeiben “Budget Car” projekt néven ismert kisautó mintegy 20 százalékkal kerül majd kevesebbe, mint a konszern kínálatában szereplő mostani legkisebb modell, az Up – írja a Volkswagen egyik szóvivőjére hivatkozva a Manager Magazin pénteki számában megjelenő cikk.

A VW márka kínálatában jelenleg az Up a legkisebb és legolcsóbb modell. Az autógyárak világszerte a piaci siker egyik zálogaként tekintik a kisautó-szegmens kiszolgálását és a VW ezen a téren is piacvezető szerepre tör. A VW Up modellnek készülnek már a Škoda és SEAT márkanevet viselő változatai is, amelyek kevesebbe kerülnek majd az Up németországi, közel 10 ezer eurós áránál.

A Volkswagen eredetileg a Suzukival folytatott együttműködéssel tervezte megoldani a feltörekvő piacok kisautó modellekkel történő ellátását. A japán vállalat azonban terhesnek találta az együttműködést és minden eszközzel igyekszik visszaszerezni a Volkswagen tulajdonában lévő közel 20 százalékos részvénypakettjét.

Ebben az együttműködésben készült volna Indiában egy olyan Volkswagen amely valójában egy kissé átfazonírozott Suzuki-Maruti lett volna. Tíz százalékkal kevesebbe került volna, mint a VW-konszern ottani legolcsóbb autója a Škoda Fabia, így értelemszerűen a VW Polónál (az up! ott nem kapható) is olcsóbb lett volna.

A Manager Magazin értesülése szerint a Budget Car projektet az Opeltől átigazolt és a Volkswagennél a Suzuki-együttműködésért felelős Hans Demant irányítja. A projekt megvalósításáról az idén tavasszal dönt a Volkswagen vezetősége.