Legördültek a németországi saarlouisi üzem szerelőszalagjáról az első, 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt Ford Focusok, amelyek a márka eddigi leggazdaságosabb benzinmotoros járművei. A 100 lóerős modellváltozat fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig mindössze 109 g/km.

A turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses motor 125 lóerős változata is megrendelhető a Ford Focushoz; az erősebb verzió fogyasztása 5,0 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 114 g/km.

Az 1,0 literes EcoBoost motor 2012-ben más Ford modellekben is megjelenik majd, többek közt a C-MAX-ban és a vadonatúj B-MAX-ban.

A motor kiváló példa arra, milyen mértékben tökéletesedett a belső égésű motorok technológiája több mint egy évszázados múltja alatt. A híres Ford T Modell 2,9 literes motorja például 11,3 litert fogyasztott 100 kilométeren, teljesítménye azonban mindössze 20 lóerő volt. 1976-ban az első generációs Ford Fiesta 957 cm3-es blokkjának lökettérfogata nagyjából megegyezett az 1,0 literes EcoBoost erőforráséval. Csakhogy az EcoBoost 64 százalékkal több teljesítményt ad le, és 38 százalékkal kevesebbet fogyaszt.

Persze létezik a fentieknél is takarékosabb Ford Focus, hiszen az 1,6-os dízelmotorral szerelt ECONetic szabvány szerinti átlagfogyasztása 3,5 liter, és akkor még nem is beszéltünk az elektromos hajtású változatról.