2012-ben visszatér a DTM sorozatba a BMW. A bajor versenyautó formáját már tavaly nyáron megmutatták, de eddig csak fekete színben láthattuk. Most azonban teljes harci díszben nézhetjük meg az új versenyautót, amelynek alapját – persze csak elméletileg – az M3-as adja.

Ez a látvány azonban csak az egyik csapaté, hiszen a BMW összesen hat autót indít három alakulatnál. A pilóták között szerepel Andy Priaulx és Augusto Farfus, akik korábban WTCC-ben, GT-sorozatban és Le Mans-ban is vezettek a BMW-nek. Priaulx a sikeresebb, ő többek között háromszoros bajnok a Túraautó-világbajnokságban. Mellettük DTM-s nagyágyúkat is igazoltak, az Auditól a tavalyi bajnok Martin Tomczykot csábították el, míg a Mercedestől Bruno Spenglert szerezték meg, aki 2011-ben a második volt a bajnokságban.

A DTM-gép igazi versenytechnika. Alapját karbon cella adja, amihez a bukócsőként is szolgáló acél csőváz csatlakozik. A versenyautó 4775 mm hosszú, 1950 széles, ugyanakkor csak 1200 mm magas. Motorja 4,0 literes V8-as, amelynek teljesítménye az előírt szűkítővel 480 lóerő. Körülbelül három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 300 km/óra. Sebességváltója hatfokozatú szekvenciális, amely a hátsó kerekekre küldi a nyomatékot.

Ellenfelei az Audi A5 és a Mercedes-Benz C-osztály lesznek, amelyek az utóbbi években életben tartották a DTM sorozatot. 2012-ben ezek a modellek is kupé karosszériával indulnak.