Stratégiai szövetséget hozhat létre a közeljövőben az olasz Fiat a francia PSA Peugeot Citroën járműgyártóval a Volkswagen (VW) fölényének megtörésére.

Ágazati elemzők szerint az európai piacot vezető VW tőkeereje és kedvező földrajzi elhelyezkedése miatt a kisebb konkurensek elvérezhetnek a versenyben, ha nem szövetkeznek, és nem osztják meg fejlesztési költségeiket, illetve nem hangolják össze gyártó kapacitásaikat.

A VW már most megelőzi “latin kuzinjait”, miután tervei szerint összesen 62 milliárd eurót akar új modellek fejlesztésére fordítani 2011-2016 között. Ezzel szemben a Peugeot-Citroën páros évente átlagosan 3,7 milliárd eurót költött ugyanerre a célra 2008-2011 között. A FIAT/Chrysler duó 26 milliárd eurót fordít fejlesztésre 2010-2014 között. A FIAT és a PSA jelenleg áruszállítóknál dolgozik már együtt.

2011-ben a Volkswagen-konszern 3,1 millió autót adott el Európában, míg a második legnagyobb gyártó, a PSA 1,68 millió darabot, a FIAT-csoport pedig 947 ezret. A VW értékesítése 7,8 százalékkal növekedett, az említett másik két gyártó viszont csökkenést regisztrálhatott, a PSA 8,8 százalékkal, a FIAT pedig 12 százalékkal kevesebb járművet értékesített. A veszteségek miatt szükséges megszorítások miatt a Peugeot azonnali hatállyal beszüntette a Le Mans-hoz köthető versenyzését is.

A Volkswagen tavaly a világ második legnagyobb autógyártójává lépett elő, miután 8,2 millió járművet adott el. A német gyár tervei szerint 2018-ra az első helyre lépnek elő.

Forrás: MTI