Befejezte profi motoros karrierjét Talmácsi gábor. A 30 esztendős pilóta menedzsmentjének keddi tájékoztatása szerint Talmácsi a Moto GP és a Superbike motoros sorozatokban is rajthoz állhatna, de olyan csapatok színeiben, amelyek nem rendelkeznek megfelelő technikai háttérrel ahhoz, hogy a győzelemért szálljon harcba.

Talmácsi Gábor négyévesen kezdett motorozni, tíz év múlva pedig már a felnőttek között indult. 1999-ben megnyerte a magyar bajnokságot. 2000-ben debütált a Moto GP sorozat brnói versenyén szabadkártyával, 2001-ben pedig már teljes évadot teljesített. Egyre jobb eredményeket elérve mind jobb csapatoknál kapott helyet, míg 2007-ben az Aspar Apriliával világbajnoki címet szerzett az 125 köbcentis osztályban.


Sajnos pályafutása ezután nem folytatódott emelkedő íven, indult a 250-esek a Moto GP mezőnyében, majd 2010-ben a Moto2-ben is. A 2011-es szezont ki kellett hagynia, mert a csapat, az Antonio Banderas érdekeltségébe tartozó Jack and Jones, amellyel szerződést kötött, röviddel az évad kezdete előtt visszalépett, Talmácsi így nem jutott megfelelő motorhoz.
Talmácsi Gábor raliban folytatja 2 “A motorsportban mindent elértem, amit szerettem volna, és bár most is vannak ajánlataim, de ezekkel a lehetőségekkel és a hozzá tartozó technikai háttérrel nem lehetne a legjobbak közé tartozni” – idézte a menedzsment közleménye Talmácsit. “A technikai sportok alapja az erős anyagi háttér, és a legkiválóbb Moto GP-csapatokhoz is magas összegeket kellene fizetni, amely a nehéz gazdasági helyzetben nehezen teljesíthető.”

A 125 kcm-es kategóriában kilenc vb-futamot nyert pilóta motoros pályafutása alatt is többször lehetőséget kapott az autósportban, versenyzett többek között a Renault Clio Kupában, a Porsche Kupában, valamint kipróbálta a terepralit is. Legutóbb a Szilveszter-ralin állt rajthoz, s az elért eredmény hatására úgy határozott, a továbbiakban ebben a kategóriában marad:

“A Szilveszter-rali nagy sikert hozott számomra, 140 indulóból az abszolút ötödik helyet értem el navigátorommal, Répa Katával. Ez egy erős eredmény és bár tudom, hogy a szezon alatt még sokat kell tanulnom, de a célom hogy a kategóriámban a legjobbak között legyek.”

Talmácsi hozzátette, saját motoros csapatot is szeretne indítani a magyar bajnokságban és hosszú távú célja egy világszintű magyar istálló irányítása, ennek első lépése a 2012. évi tervek teljesítése.  

“Szívügyemnek tekintem a fiatal tehetségek képzését, éppen ezért saját csapatot kívánok létrehozni, amelynek két versenyzője ebben az évben a hazai bajnoki futamokon versenyezne” – mondta. “Céljaim között szerepel a fiatalok teljes körű felkészítése. Ezen program kapcsán egy stratégiai szövetség kialakítására kerül sor. A MAMI (Magyar Motorkerékpár Szakközép- és Szakiskola) egyik speciális tantárgya a versenyszerelő képzés, így a legügyesebb diákok segítik majd az alakulatot, ezzel lehetőséget biztosítok számukra is a fejlődésre, a tapasztalatszerzésre. Tervezem, hogy együttműködünk a Testnevelési Egyetemmel, ahol most folytatom tanulmányaimat. A pszichológia tanszék segít felkészíteni a versenyzőket, mert a fizikai felkészülés mellett ebben a sportban nagyon fontos a helyes gondolkodás, továbbá az iskola segít a fizikai felkészülésben is. Fontosnak tartom, hogy az alapoknál kezdjem el a munkát a fiatal versenyzőkkel, próbálok számukra megfelelő hátteret biztosítani a versenyzéshez, a fejlődéshez, a felkészüléshez.”

Forrás: MTI