A Hyundainál úgy dönthettek, nem elég sportosnak látszani, úgy is kell viselkedni az autóiknak. A Genesis Coupé mellett ugyanis a Velostert is gyorsabbá tették. Elkészült a modell turbós változata.


Eddig mindössze egy 1,6 literes, 140 lóerős motorral készült az egyik oldalt kupésan egy, a másik oldalon a praktikum jegyében két ajtóval szerelt járgány. Önmagában nem egy rossz motor, de nem egy fenevad.

Annál izgalmasabb az új motor, amellyel a VW Golf GTI-t és a MINI Cooper S-t célozza a Hyundai. Teheti, miután az új, 1,6-os, közvetlen-befecskendezéses, turbófeltöltős motor teljesítménye 201 LE, míg maximális nyomatéka 265 Nm. Bár egyelőre menetdinamikai adatokat nem közölt a Hyundai, nagyjából 7 másodperces 0-100 km/órás sprintidőre és 230 km/órás csúcssebességre lehet számítani.

Az új modell hatsebességes manuális, illetve ugyanennyi fokozattal bíró automata sebességváltóval választható. Utóbbit a vezető is utasíthatja a kormány mögötti fülek használatával is.

Az erősebb motorhoz átrajzolt külső is jár. Ennek megfelelően módosított hűtőmaszk, lökhárítók – hátul diffúzorbetéttel -, új küszöbspoilerek mutatják sportosabbnak a turbós kivitelt. A 18 colos kerekeken gördülő modell futóművén alapvetően nem változtattak, de a kormányzáson hangoltak a fejlesztők. A Turbo modell további újdonsága a LED-es fényszóró.

Belül bőrborítású sportülések, alumínium pedálok jelzik az erősebb motort, amely ebben a Velosterben már nem kulccsal, hanem gombnyomásra indul. Amerikában a szériafelszerelés része a 450 wattos hifi is.

A Hyundai Veloster Turbo forgalmazása nyáron kezdődik az Egyesült Államokban, Európában várhatóan 2013-ban jelenhet meg. Többek között matt szürke fényezéssel is készül.