Már a Hármas sorozat októberi bemutatásakor jelezte a BMW, hogy készül a modellből hibrid változat is. A Detroiti Autószalonon bemutatták a BMW ActiveHybrid 3-at. Hajtáslánca nem tartogat meglepetést, a bajorok ugyanazt alkalmazzák, akár a hibrid Ötösnél, azaz a 3,0 literes benzinmotorhoz társítják a nyolcfokozatú automatába szerelt villanymotort. Előbbi 306, utóbbi 55 LE teljesítményű.


A hajtás rendszerteljesítménye 335 lóerő, maximális nyomatéka 450 Nm, ehhez képest igen biztató a szabvány szerinti 6,3 literes átlagfogyasztás. A villanymotor számára az energiát a csomagtartóban elhelyezett lítiumion akkumulátor biztosítja.

Bár erről nem szól a BMW közleménye, az Ötöshöz hasonlóan minden bizonnyal az ActiveHybrid 3 is képes csak a villanymotor használatával közlekedni, rövidtávon maximum 60 km/óra sebesség mellett.

A modell igazi újdonsága a navigációs rendszer, amelyet most először vet be a BMW, és amely előrejelzi a megfelelő alkalmat az akkumulátorban lévő energia felhasználásra, illetve a telepek feltöltésére. A technológia valós idejű adatok felhasználásával igyekszik a leggazdaságosabb útvonalat kiszámítani a forgalom, az aktuális sebességkorlátozások, sőt a tengerszint feletti magasság figyelembevételével.

Ha például az útvonalon szerepel egy hegy, az autó tudja, hogy elhasználhatja az energiát, mert a lejtőn majd újra tudja tölteni a lassítások során a telepeket. Egyelőre a BMW még dolgozik a rendszer tökéletesítésén, de ActiveHybrid 3 forgalmazásnak elindulásakor, ősszel szériafelszerelésként kínálják majd.