A Detroiti Autószalon egyik premierjeként a Ford bemutatta az új Fusiont. Ellentétben a nálunk forgalmazott Fiesta méretű járművel ott ezen a néven egy középkategóriás modellt árulnak. A jövőben azonban elkészül európai megfelelője is: a képen látható autóval azonosnak ígérkezik a következő Mondeo.


Nekünk, európaiaknak a formája ismerős lehet, hiszen sok tekintetben hasonlít a jelenlegi Mondeóra, a részletmegoldások a 2011 őszén bemutatott Evos tanulmányról kerültek át. Ami újdonság, hogy a korábbinál is íveltebb tetőt kap a modell, így a négy- és ötajtós is négyajtós kupénak hathat. Természetesen készül majd kombi is a Mondeóból.

Amerikában a csúcsváltozatba 2,5 literes négyhengeres motor kerül, ez azonban Európában aligha jelenik meg. Mifelénk a most ismert motorkínálat marad, persze továbbfejlesztve. A Fusionben az 1,6-os turbómotor 180 lóerővel, a 2,0 literes turbómotor 240 lóerővel szerepel.

Természetesen Amerikában dízelmotorról szó sincs, nálunk várhatóan marad a kétliteres és 2,2-es TDCi. Aki kis fogyasztásra vágyik, azoknak a hibrideket ajánlja majd a tengerentúlon a Ford, rögtön kettőt is.   
Itt az új Ford Mondeo 3
A Ford Fusion Hybrid-ben és Ford Fusion Energi-ben is 2,0 literes, Atkinson körfolyamat szerint működő benzinmotorhoz társul villanymotor. A rendszer teljesítménye 185 lóerő. A különbség az akkumulátor méretében, illetve a töltésben keresendő.

Az Energi-ben ugyanis nemcsak fékezési fázisban tölti az autó az immár lítium-ion telepeket (az előző Fusion hibridben még nikkel-metál-hidrid volt), de konnektorról is kaphat energiát.  Ennek köszönhetően képes hosszabb távon is tisztán villanyautóként közlekedni, míg a Hybrid csak 1-2 kilométert tehet meg így. (Nem közölt pontos értékeket a Ford.) Azt azonban tudni, hogy már a Hybrid is képes akár 100 km/órával is haladni villanyautóként. A Hybrid átlagfogyasztása 5,2 liter, míg az Energi a hibridekre vonatkozó szabvány szerint mérve beéri 2,3 liter benzinnel is százon.

A detroiti Fusion-bemutatót követően az új Mondeóra még igen sokat kell várni. Leghamarabb ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatkozhat be, de még valószínűbb a 2013 elején, Genfben való debütálás. Az autó forgalmazása azt követően 2013 közepén kezdődhet, a hibridekre – ha bemutatják Európában -, biztosan várni kell további egy évet.