A Forma-1-es Német Nagydíjhoz kapcsolódóan a Mercedes-Benz hivatalosan bemutatta a C 63 AMG Coupé Black Series modellt, amelyet néhány hete már láthattunk leplezetlen kémfotókon.


Ez a Mercedes negyedik Black Series modellje, korábban készült az SLK-ból, CLK-ból és az SL-ből. Ahogy elődjei ez is kompromisszummentes sportkocsi, az AMG részleg összes szaktudásával. A C-osztályból soha ezelőtt nem épült utcára ilyen erős változat.

Alapját a C 63 AMG kupé kivitele adja, a motorja azonban annál jóval erősebb.  A legszebb hagyományokat idéző, nagy lökettérfogatú szívó motor. A 6,2 literes szerkezet maximális teljesítménye 517 lóerő, míg a csúcsnyomaték 620 Nm. A pluszteljesítmény mellé nagyobb hűtők biztosítanak megfelelő élettartamot a motornak.

A V8-as motor hétfokozatú sport-automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A vezető négyféle mód közül választhat, amely között van kézi megoldás is, ilyenkor a kormány mögötti fülek billentése után 100 milliszekundum alatt kapcsol a váltó. A menetstabilizáló háromállású, a ki és be mellett van sportmód is.

Minden idők legerősebb C Mercije 3


Egyelőre a menetdinamikai méréseket nem végezte el a Mercedes, így a jármű végsebessége sem ismert, de minden bizonnyal 300 km/óra közelében lesz. A gyorsulását viszont megsaccolta a gyár. Szerintük 4,2 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás sebességet.

Lehet, hogy ezek a számok is kellenek az autó eladásához, de az igazi rajongóknak sokkal jobban fognak tetszeni az olyan csemegék, mint a versenyautóknál szokásos állítható lengéscsillapítók, a szélesített futómű, az AMG nagyteljesítményű fékrendszere (elöl 390 mm-es tárcsák), az önzáró differenciálmű. Ám ha ez sem lenne elég, kérhető úgynevezett “pálya csomag”, amelyben a hűtött differenciálmű, a modellhez fejlesztett, pályázáshoz is megfelelő gumik, illetve karbonból készült spoilerek szerepelnek. A kiegészítő szárnyakból jut az első lökhárító alá, oldalára, valamint egy állítható elem a hátsó részre.  

Persze már ezek nélkül is egyértelműen felismerhető, hogy különleges Merciről van szó. Az egyedi lökhárítók, a szélesített sárvédők, a spéci motorháztető, a diffúzor, a kipufogók és a 19 colos kovácsolt felnik nem hagynak kétséget a fenevad képességeiről. De belül sincs ok panaszra, mindössze két versenyülés fogadja az utasokat, a hátsó ülést pedig száműzték (felárért visszateszik).

Bár a világpremiert ezen a hétvégén tartja a Mercedes-Benz, az ügyfeleknek egyelőre várniuk kell. Az autó forgalmazása csak jövő januárban indul. Németországban az autó ára 115 430 euro, ami 31 millió forint.  A 457 lóerős C63 AMG Coupé alapára 72 590 euro, 19,4 millió forint.