A változás szele elért a BMW alsóházába is, az ötössel megkezdett új formai megoldások jegyében az egyes széria is leköszön, hogy átadja helyét az utódnak. Sok pletyka kapott szárnyra, hogy ez már a BMW jövőképe szerinti elsőkerékhajtásos, kis kilúgozott környezetvédő lesz, de szerencsére a nagy fordulat még várat magára.

Az F20 kódjelű széria ugyanis még mindig hátul hajt, és a teljesen új tervezésű motoroknak hála lóerőkből sem lesz hiány.

Felszínes avagy gyökeres változás?

Megosztó és kissé unalmas forma, inkább a technikai tartalmat csiszolták a BMW-nél

Megosztó és kissé unalmas forma, inkább a technikai tartalmat csiszolták a BMW-nél


A kérdés az, hogy beszélhetünk-e igazi generációváltásról, vagy csak erős ráncfelvarrással operálnak a bajorok? A formai változások az utóbbira utalnak, csak a front és farrész került komoly átdolgozásra, nem kis megosztottságok keltve a BMW rajongók között. Szokni kell a szemnek, hátul kicsit Volkswagen Polo, elöl meg egy álmos szemű családi törpe bulldog, aki egész éjjel szukákat hajkurászott.

 Oldalról maradt a megszokott, de a belső teret tekintve sincs különösebb változás. Illetve mégis, már a képeken érezhető a zsírosan puha, vaskos, gumiszerű műanyagok jelenléte, ezt nem tudom, hogy sikerült belefotózni a sajtógaléria képeibe, de tény, a bajorok odafigyelnek a részletekre.

Ugyan maradtak elemek az előző típusból, de az egyes növekedése elosztja a kételyeket az újítás mélységét illetően. Ahogy az lenni szokott a karosszéria minden irányban terebélyesebb picit, a tengelytáv 3 centiméterrel nőt, és a csomagtér is öblösebb 30 literrel. 

Minden tekintetben nőtt, nagyobb lett a hely hátul, és a csomagtartó is öblösebb

Öt teljesen új motor

Ehhez jönnek döntő érvként a friss, új tervezésű motorok. Benzines fronton két négyhengeres 1.6  literes turbófeltöltéses egység szolgál majd, 136, illetve 170 lóerőt produkálva. A sportos menetteljesítmény mellé 5.5-5.8 literes átlagfogyasztást ígér a gyártó, de aki takarékos üzemre vágyik az egyestől, inkább a dízel motorok körül szaglásszon.

Szinte ujjunk alatt érezhetjük a puha műanyagokat

Szinte ujjunk alatt érezhetjük a puha műanyagokat


Öngyulladósból egyből három is akad, ahogy az már lenni szokott, a jelzés ellenére azonos mérettel, mindegyik dízel kétliteres. Ezekből 116 (116d), 143 (118d) és 184 lóerős (120d) kivitel készül, a legalacsonyabb ígért átlagfogyasztása 4,3 liter.  

A koplalás mestere később jön

Későbbre várható még a koplaló bajnok 116d EfficientDynamics, szintén 116 lóerővel, de már valóban 1.6 literes motorral.  Fogyasztást tekintve ezzel akarnak erős lapot az autóskártyában a bajorok, 3.8 litert ígérnek száz kilométerre, a szén-dioxid kibocsájtás tekintetében pedig bemennek a bűvös százas érték alá.

Alap a start-stop, és a fékenergia-visszanyerő rendszer, váltók terén pedig hatfokozatú kézi illetve opcionálisan nyolcfokozatú automata rendelhető.

Az autó hivatalos bemutatója az őszi, Frankfurti Autókiállításon várható, de aggódni nem kell, a következő hetekben minden bizonnyal csöpögtetne még némi információt a megújult 1-es szériáról.