Hivatalos közleményben tudatta a Ford, hogy 1,0 literes motort fejleszt. A háromhengeres erőforrás közvetlen üzemanyag-befecskendezéses lesz, váltózó szelepvezérlésű és turbófeltöltéses. Ez lesz a Ford valaha készült legkisebb hengerűrtartalmú motorja és az első háromhengerese.

1,6-osok teljesítménye, a hibridek fogyasztásával


Egyelőre a pontos műszaki részleteket nem hozták nyilvánosságra, de annyit közöltek, hogy a jelenlegi 1,6-os szívómotort váltja és azzal azonos vagy nagyobb teljesítményű, illetve nyomatékú lesz, így nagyjából 110-120 lóerőre és 150 Nm körüli nyomatékra számíthatunk. A motor fogyasztását jóval alacsonyabbnak ígérik, mint az eddigi négyhengeresé, ahogy fogalmaznak: hibridekre jellemzően alacsony lesz.

Ka, Fiesta, Focus

Az új motort a kisebb autókba szánják Európában, így a Ka, a Fiesta és Focus modellekbe, ugyanakkor Amerikában is szerepet kap. A motort ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatják be részletesen.

Nemcsak motortéren várható újdonság, a Ford azt is bejelentette, hogy új automatikus váltókat készül bemutatni. Az egyik egy nyolcfokozatú sebességváltó, amely a gyártó szerint az eddigieknél gyorsabban és finomabban kapcsol majd. Gyártása még idén megkezdődik. A másik pedig egy kifejezetten a hibrid modellek számára tervezett, 2012-től készülő szerkezet, amely tovább javítja a már létező hibrid modellek hatékonyságát.