A Ford a düsseldorfi CoCarX bemutatón ismertette a járművek közötti kommunikációban rejlő lehetőségeket. A 2009-ben indított projektben az intelligens járművek valós időben kommunikálnak,  információt osztanak meg a közlekedési körülményekről, felhívják a figyelmet a veszélyekre. Két Ford S-Max modellbe építve mutatták be a technológiát.


A Fordé az első járművek közötti kommunikációs rendszer, amely az új, mobil kommunikációs hálózat, az LTE (Long Term Evolution) segítségével működik, s amely a jelenleg ajánlott rendszereknél sokkal gyorsabb adatátvitelt tesz lehetővé. A helyi rádiófrekvenciákat és legmodernebb mobiltelefonos hálózati technológiákat is kiaknázza.

Már most is kaphatók olyan járművek, amelyek a forgalmi környezetből érkező információk alapján képesek vezetőiket segíteni. Ilyen technológia a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer. A járművek közötti kommunikációs rendszer azonban képes figyelmeztetni az olyan veszélyekre vagy hirtelen megváltozott körülményekre is, amelyek kívül esnek a vezető látómezején vagy az autó rendszereinek, például a radarok, a fényérzékelő rendszerek vagy a kamerák érzékelési területén.

Azzal, hogy megosztják egymással a helyzetre, a sebességre, a haladási irányra vonatkozó vagy például az elektronikus menetstabilizálótól vagy kipörgésgátlótól kapott telemetrikus adatokat, a rendszerben összekapcsolt autók figyelmeztethetik egymást, ha valamelyikük ütközési pályán halad egy másik autóval, ha egy be nem látható kanyart követően áll a forgalom, vagy ha éppen a sávváltás járna ütközésveszéllyel.

A Ford úgy véli, az egymással kapcsolatban álló autók alkalmazásával a jövőben mérsékelhető lesz a balesetek gyakorisága, gyorsulhat a forgalom ritmusa, csökkenhet az utak zsúfoltsága, s ezzel egyenes arányban kevesebb lehet a CO2-emisszió is.