Versenypályára küldi a zéró-emissziós technológiát a Nissan. Bemutatkozott a Nissan LEAF NISMO RC (Racing Competition), egy új elektromos autó, amelyet a 2011-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon állítanak ki elsőként. A prototípus a sorozatgyártású Nissan LEAF részegységeit és technológiáját csomagolja versenyzésre kész szénszálas karosszériába.
“A Nissan LEAF NISMO RC gördülő laboratóriumként fog szolgálni az elektromos járművek és az aerodinamikai rendszerek gyorsított fejlesztéséhez, valamint alapot képez az új ‘zöld’ autóverseny-sorozatok kifejlesztéséhez.” – mondta Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke.
A Nissan LEAF NISMO RC formáját és szerkezetét ugyanúgy a szénszálas erősítésű önhordó kocsitestből kiindulva tervezték meg, mint egy igazi versenyautónál. A három részből álló karosszéria levehető első és hátsó elemből, rögzített ablakokból, LED-fényszórókból és hátsó lámpákból, valamint a vezető által állítható hátsó szárnyból áll, az utcai változattal szemben viszont csak kétajtós.
A versenyautó 2 cm-rel hosszabb, 17 cm-rel szélesebb, és tengelytávja 9,9 cm-rel rövidebb az alapváltozaténál. Méreteit illetően a leginkább szembetűnő különbség a magasságban van, mert a NISMO RC 35 cm-rel alacsonyabb a sorozatgyártású LEAF-nél. Az útfelülettől mért szabad magassága 6,1 cm, szemben a normál közúti kivitellel, amelyé 16 cm. A versenyautó kb. 40%-kal könnyebb a sorozatgyártású alapváltozatnál, tömeg 938 kg.
A NISMO RC felépítése jelentősen eltér a sorozatgyártású személyautóétól, az akkumulátor-egység, a villanymotor és az áramátalakító a két tengely között helyezkedik el, és a hátsó kerekek a hajtottak, míg a sorozatgyártású LEAF elsőkerék-hajtású.
A hajtást 109 LE teljesítményű, 280 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronmotor végzi. Az akkumulátor a hátsó burkolaton belül elhelyezett gyorstöltő-csatlakozón keresztül 30 perc alatt a teljes kapacitásának 80%-áig tölthető fel. Az előzetes tesztek során a NISMO RC álló helyzetből felgyorsítva 6,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége pedig 150 km/h. Az előzetes becslések szerint versenykörülmények között 20 percig üzemeltethető.
Egyelőre úgy tűnik, nem tervezi a Nissan, hogy versenyen indítsa az autót, de az elektromos versenyautó sok 2011-es motorsporteseményen fog megjelenni, mert a cég egy zéró-emissziós versenysorozat lehetőségeit vizsgálja a következő évekre nézve.