Hat tanulmányautót árvereznek el a jövő hónapban, amelyeket az olasz Bertone formatervező stúdió készített a Lamborghini, Lancia, Chevrolet gyáraknak. Az értékesítést a csődbíróság kezdeményezte.

A járművek közül három igazi mérföldkő az autógyártás történetében, ennek megfelelően jelentős, 1-1,8 millió eurós (275-480 millió forint) összeget remél értük a bíróság.

Az egyik az 1967-es Lamborghini Marzal prototípus, amelyet a monacói uralkodó pár, Rainier herceg és Grace hercegnő használtak az 1967-es Forma-1-es Monacói Nagydíj startjánál. Ez az autó adta az alapot a később megszületett Lamborghini Espada modellhez.

Autólegendák eladók csőd miatt 1
Autólegendák eladók csőd miatt 2

Autólegendák eladók csőd miatt

Autólegendák eladók csőd miatt

Autólegendák eladók csőd miatt 12
Autólegendák eladók csőd miatt 13
Autólegendák eladók csőd miatt 14
Autólegendák eladók csőd miatt 15
Autólegendák eladók csőd miatt 16
Autólegendák eladók csőd miatt 17
Autólegendák eladók csőd miatt 18
Autólegendák eladók csőd miatt 19
Autólegendák eladók csőd miatt 20
Fotó megosztása:
Autólegendák eladók csőd miatt 21 Egy másik különlegesség az Lancia Stratos HF Zero tanulmány, amely a későbbi Lancia Stratos formáját vetítette elő. A legendás autó az 1970-es években uralta a Rali-világbajnokságot. Mindkét autót az olasz Marcello Gandini tervezte, aki 1965-től 1980-ig dolgozott a Bertone stúdiónál.
Autólegendák eladók csőd miatt 22 A harmadik igazán jelentős kocsi a Chevrolet Testudo tanulmány, amelyet Giorgetto Giugiaro tervezett. Giugiaro maga vezett a kocsit Torinóból Genfbe, ahol 1973-ban leleplezték.
Az autó különlegessége a tetővel egybeépített oldalt is futó szélvédő volt. Az egész megoldást előre kellett buktatni ahhoz, hogy be lehessen szállni a kocsiba.
Autólegendák eladók csőd miatt 23 Persze a másik két modell sem egyszerű ajtókkal operált. A Marzal például négyüléses volt, de B oszlop nélküli megoldás mellett sirályszárnyas ajtót használtak, amely teljesen átlátszó volt. A Stratosba pedig a szélvédő felnyitásával lehetett bejutni.

A további három modell kevésbé jelentős. Az 1974-es Lamborghini Bravo és az 1980-as Lamborghini Athon várható árát 150-220 ezer euróra taksálják, míg az 1978-as Lancia Sibilióért 60-100 ezer eurót remélnek.

Az árverésre azután kerül sor, hogy a Bertone-csoport fizetési problémák miatt csődeljárás alá került 2008-ban. Lilli Bertone a cégalapító Nuccio bertone özvegye dolgozott azon, hogy megmentse a csődtől a Bertone Designt és 2009-ben visszavásárolta a bíróságtól a Bertone nevet 3,5 millió euróért (940 millió forint). Emellett 4,56 millió eurós ajánlatot tett a Bertone múzeumra és annak 90 járművére, ám 6 milliót (1,5 milliárd forint) kértek érte. Végül “listaáron” megvásárolt 84-et 2,4 millió euróért (630 millió forint), a maradékot árverezik el. Az értékesítést a neves brit RM Auctions végzi és Comóban kerül rá sor május 21-én.

A Bertone gyárát a FIAT-csoport vásárolta meg még 2009-ben, ott a tervek szerint 2012-től közepes és nagyméretű szedánokat gyártanak majd a Maserati számára.