Marad a 4,7 literes hengerűrtartalom

Marad a 4,7 literes hengerűrtartalom

Marad a 4,7 literes hengerűrtartalom


A Maserati Quattroporte igazi álomautó. Elegáns, kifinomult és csöppent sem mellékesen Ferrari-motor duruzsol az orrában. Az elsősorban Ferrarikra szakosodott Novitec így nem meglepő módon ehhez az autóhoz is kínál kiegészítőket, a 2007-ben létrehozott Novitec Trident márkanév alatt.

Legfrissebb munkájuk a Quattroporte sportosabb variánsaiból, az S, illetve GT S kivitelekből hoz ki még többet. Ahogy a Novitectől megszokhattuk, mechanikus feltöltőt kapcsolnak a motorhoz, amely jelentősen növeli a bejuttatott levegő mennyiségét. A kompresszor mellé intercooler, új szívó- és befecskendező-rendszer is tartozik.  

A visszafogottan, 0,35 barral töltő kompresszor a motorvezérlés hangolása után 160 lóerővel dobja meg a teljesítményt, így a 4,7 literes motor 430 (GT S: 440) helyett 590 lovas. A V8-as blokk nyomatéka 490-ről 572 newtonméterre nő.

295 km/órára nőtt a végsebessége

295 km/órára nőtt a végsebessége

295 km/órára nőtt a végsebessége


Köszönhetően a 19 900 eurós (5,7 millió forintos) motortuningnak, az eredeti 5,4, illetve 5,1 másodperc helyett már 4,6 másodperc is elegendő az olasz limuzinnak, hogy álló helyzetből elérje a száz km/órát. 200-ig 14,9 másodperc alatt sprintel. A Novitec Quattroporte végsebessége 295 km/óra, ami 10, illetve 15 km/órát ígér rá a gyári modellekre.

Nemcsak motortuningról szól a Novitec Trident munkája, de a motorteljesítményhez igazodva állítható futóművel is felvértezik az autót. A fokozatmentes magasságállítással rendelkező felfüggesztés feszességét a vevő habitusához lehet igazítani.

Nem változtattak ugyanakkor drasztikusan az autó megjelenésén a németek. A 21 colos kerekek mellett az egyetlen említhető újdonság a csomagtérajtóra szerelt aprócska szárny, természetesen karbonból elkészítve. Ha pedig a kedves vevő nem elégedett a gyártó által kínált luxussal, kérhet új huzatokat bőrből, Alcantarából, de tévét és nagy sebességű internetelérést is beszerelnek.