A General Motors 8 éves vagy 100 ezer mérföldes (160 ezer kilométeres) garanciát nyújt vadonatúj elektromos autója, a Chevrolet Volt akkumulátorára és elektromos hajtásrendszerére.

Jövőre kerül piacra

Jövőre kerül piacra

Jövőre kerül piacra


A hálózati konnektorról feltölthető modell gyártása a tervek szerint november végén kezdődik, és várhatóan néhány héttől később már meg lehet vásárolni a márkakereskedésekben. A Voltban az elektromos erőforrást egy benzines motorral üzemelő töltőrendszer egészíti ki.

Az elektromos rendszerben a legfőbb gondot a lítiumion akkumulátorok jelentik, az ilyen telepek felforrósodása miatt a közelmúltban sok laptopot is vissza kellett hívni. A GM egy különleges vegyületet, korszerű folyadékhűtési rendszert alkalmaz a tűzveszély elkerülésére.

A hosszú garancia – amely ingyen átadható lesz tulajdonosváltáskor – az akkumulátor mind a 161 elemére, a hőmérséklet-szabályozó rendszerre, valamint a feltöltő rendszerre és az egész elektromos hajtásláncra is kiterjed.

A GM a kiemelkedően nagy garanciával igyekszik szélesíteni az előreláthatólag több mint 35-40 ezer dollárba (7,6-8,7 millió forintba) kerülő autó vevőtáborát. Eddig az átrozsdásodásra adott garanciákat leszámítva a Kia 7 évre szóló vállalása volt a leghosszabb.

A fő veszély a gyulladásveszély volt

A fő veszély a gyulladásveszély volt

A fő veszély a gyulladásveszély volt


Az autót először négy térségben, Kaliforniában, Washington D.C. körzetében, valamint New Yorkban és a texasi Austinben fogják forgalmazni, majd az azt követő 12-15 hónap alatt juthat el a többi államba is. Európába 2012-ben érkeznek az első járművek.

A Chevrolet Volt, amelyet Európában ugyanezen a néven, illetve Opel Amperaként is forgalmaznak majd, különleges hibrid hajtással bír. Bár hagyományos motor is van benne, minden esetben elektromos motor hajtja.

Tisztán villanyautóként 60 kilométert képes megtenni a lítiumion-akkumulátorokból nyert energiával. Ha azok lemerülnek, akkor beindul az egyenletes fordulaton üzemelő benzinnel, illetve bioetanollal működő motor és táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert és működteti a fedélzeti elektromos rendszereket. Így több száz kilométeres hatótávolság érhető el.

Az elektromos hajtásrendszer a 150 lóerőnek megfelelő teljesítményével 161 kilométer/órás végsebességet biztosít az autónak. A jármű normál 230 voltos hálózatról kevesebb, mint három óra alatt feltölthető.

Forrás: MTI