Töretlenül növelte piaci részesedését az utóbbi hét évben Európában a Chevrolet, a michigani General Motors csoporthoz tartozó márka értékesítése a válság évében, tavaly ugyan 15 százalékkal visszaesett, de részesedése ekkor is stabilan 2,3 százalék volt, az idén pedig már 2,4 százalékra nőtt.


A Chevrolet Europe az idén 232 417 autót adott el januártól júniusig, 8 százalékkal többet az előző év azonos időszakánál. A bővülés alapja az, hogy 13 európai országban sikerült erőteljes növekedést elérni, 40-50 százalékkal több járművet adtak el például Svájcban, Görögországban, Hollandiában, és kiemelkedő volt az értékesítés Spanyolországban is +55 százalékkal, valamint Portugáliában +88 százalékkal.

Oroszországban, ahol lassan helyrejön a piac, a Chevrolet tartja vezető pozícióját a nem hazai márkák között, stabil piaci részesedése 6,5 százalék. Wayne Brannont, a Chevrolet európai főnöke ugyanakkor jelezte: 2011-ben hét új modellel jönnek ki, ezzel kínálatuk le fogja fedni a piaci kategóriák kétharmadát, ami további növekedést hozhat.

A Chevrolet Magyarország tájékoztatása szerint nálunk a márka piaci aránya jelenleg felülmúlja az európai átlagot, 2,88 százalékos. Egy évvel ezelőtt, 2009 hasonló időszakában egyébként a magyar részesedés még elérte a 3,65 százalékot, ami akkor 1452 eladott autót jelentett, idén az első félévben viszont csak 621 autót adtak el.

Forrás: MTI