A 2010-es pénzügyi évben bemutatásra kerülő új modelleknél egész sor új, az üzemanyag-takarékosságot javító műszaki megoldást alkalmaz majd – jelentette be a Nissan. Ezek a technológiák a gyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló Nissan Green Program 2010 elnevezésű kutatási-fejlesztési programjának a termékei. Ezek közé tartozik a CVT-váltó, az alapjárati motorleállító rendszer, a hibrid-elektromos jármű, a tiszta üzemű dízelmotor.

Kisebb fogyasztás, alacsonyabb emisszió

Kisebb fogyasztás, alacsonyabb emisszió

Kisebb fogyasztás, alacsonyabb emisszió


Japánban ebben a hónapban kerül a piacra az új Micra. Az 1,2 literes háromhengeres motorral, változó áttételű automata váltóval és motorleállító rendszerrel ellátott kisautó 3,86 literes átlagfogyasztást produkál.

Ezt követi a tiszta üzemű dízelmotorral szerelt X-Trail, amely megfelel a világon alkalmazott legszigorúbb kipufogógáz károsanyag-tartalmára vonatkozó előírásoknak. A tiszta üzem alapját egy LNT katalizátor adja, amelynek gyakorlati bevezetésére a világon először kerül sor.  Ebben a katalizátorban a nemesfémeket 40 %-ban mikro-részecskeként beépítve rendezik el, így megakadályozva, hogy az idő múlásával tisztítást végző hasznos nemesfémfelület méretet csökkenjen.

Nagyon hatékony az Infinti hibridje

Nagyon hatékony az Infinti hibridje

Nagyon hatékony az Infinti hibridje


Harmadik újdonságként érkezik az Infinti M Hybrid, amely a gyár állítása szerint kiemelkedő hatásfokú lesz. A hibrid rendszer lehetővé teszi a súrlódás kiküszöbölését, amikor villanyhajtási üzemmódban és lassításkor teljesen leválasztja a belsőégésű motort a rendszerről. Ez igen hatékony energia-felhasználást tesz lehetővé.

További újítás  az 1,5 literes motor, amelyet hengerenként két db kisméretű befecskendezővel láttak el. A befecskendezők és a folyamatosan változó szelepvezérlés kombinációja révén a tüzelőanyag-fogyasztás kb. 4 %-kal javult a Nissan azonos kategóriájú hagyományos motorjaihoz viszonyítva.  A motort a Nissan Juke-ba építik be.